Gå til innhold

Turbo!

powerfulglenn
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor lang er en plankebit?

Altså, når en turbo lader kommer an på motor, hvor fort den klarer lage nok eksos til at turboen spoler. Hvor stor turboen er. Om det er kulelager turbo. Osv osv osv.

Diesel turbo f.eks lader jo fort fra 1200 rpm og opp. Kommer veldig ann på bil og oppsett.

TurboMXen min kom f.eks ikke ordentlig før rundt 3-4000 rpm. Mens Harald sin MX lada fra 1800. Stor forskjell. Han hadde f.eks 2x min turbo i size, men mer slagvolum. Og lager turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang er en plankebit?

Altså, når en turbo lader kommer an på motor, hvor fort den klarer lage nok eksos til at turboen spoler. Hvor stor turboen er. Om det er kulelager turbo. Osv osv osv.

Diesel turbo f.eks lader jo fort fra 1200 rpm og opp. Kommer veldig ann på bil og oppsett.

TurboMXen min kom f.eks ikke ordentlig før rundt 3-4000 rpm. Mens Harald sin MX lada fra 1800. Stor forskjell. Han hadde f.eks 2x min turbo i size, men mer slagvolum. Og lager turbo.

Ok :) Takker for svar :) Det var alt jeg trengte og vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være bitch, men det er sånne ting som detta som er diskutert mange ganger før, så enten søk eller bruk ovennevnte link :)

You bitch :lol:

You love me.... :mrgreen: Nei da men han lærer mye av å lese på slike sider da, de har mye info og flere spm som dukker opp i huet hans som vi glemmer å svare på står skrevet der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...