powerfulglenn Skrevet Februar 11, 2011 Share Skrevet Februar 11, 2011 Hei Jeg lurte på hvor lenge det tar før en turbo lader ? har hørt at den kan lade på 2500 ? Er det noen som kan komme med litt innspill her og forklare litt og kanskje si hvor lavt den kan lade liksom Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 11, 2011 Share Skrevet Februar 11, 2011 Hvor lang er en plankebit? Altså, når en turbo lader kommer an på motor, hvor fort den klarer lage nok eksos til at turboen spoler. Hvor stor turboen er. Om det er kulelager turbo. Osv osv osv. Diesel turbo f.eks lader jo fort fra 1200 rpm og opp. Kommer veldig ann på bil og oppsett. TurboMXen min kom f.eks ikke ordentlig før rundt 3-4000 rpm. Mens Harald sin MX lada fra 1800. Stor forskjell. Han hadde f.eks 2x min turbo i size, men mer slagvolum. Og lager turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2011 Hvor lang er en plankebit?Altså, når en turbo lader kommer an på motor, hvor fort den klarer lage nok eksos til at turboen spoler. Hvor stor turboen er. Om det er kulelager turbo. Osv osv osv. Diesel turbo f.eks lader jo fort fra 1200 rpm og opp. Kommer veldig ann på bil og oppsett. TurboMXen min kom f.eks ikke ordentlig før rundt 3-4000 rpm. Mens Harald sin MX lada fra 1800. Stor forskjell. Han hadde f.eks 2x min turbo i size, men mer slagvolum. Og lager turbo. Ok Takker for svar Det var alt jeg trengte og vite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 11, 2011 Share Skrevet Februar 11, 2011 You're welcome.... ellers for senere om du lurer på småtteri, se www.howstuffworks.com Ikke for å være bitch, men det er sånne ting som detta som er diskutert mange ganger før, så enten søk eller bruk ovennevnte link Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2011 You're welcome.... ellers for senere om du lurer på småtteri, se http://www.howstuffworks.com Ikke for å være bitch, men det er sånne ting som detta som er diskutert mange ganger før, så enten søk eller bruk ovennevnte link Ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Ikke for å være bitch, men det er sånne ting som detta som er diskutert mange ganger før, så enten søk eller bruk ovennevnte link You bitch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Ikke for å være bitch, men det er sånne ting som detta som er diskutert mange ganger før, så enten søk eller bruk ovennevnte link You bitch You love me.... Nei da men han lærer mye av å lese på slike sider da, de har mye info og flere spm som dukker opp i huet hans som vi glemmer å svare på står skrevet der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Stemmer, det turbo greiene er ikke noe man setter seg inn i på en kveld. Jeg har en troll gammel GIK Turbo katalog som det står mye greier i, leste den når jeg begynte med turbo bil. Ble en del "aha" da ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Japp. Then u get the point! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå