Frans2k Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Heisann, jeg lager da en tråd rundt min 86' 518i og min bror kommer til å legge ut om sin 86' 528i Han får legge ut info, bilder og framgang om bilen sin selv Alt starta for min del sommeren 2010, da jeg prøvde Hendseth her på forumet, min bror, sin E28 som er litt oppskremt. Det førte til at jeg kjøpte en 91' 525i av Jørgen-A her på forumet, som skulle være donor bil, motor og girboks. For så å bygge turbo bil, men panene endret seg, jeg henta bilen forige fredag, og motor, bremser og ett felgsett på lørdag Plana nå er å kjøre med en M60B40 med datasprut, nye grenrør, og muligens ett stort plenum/S62 spjellrekker. Håper på å få de orginale 280hk'ene på bakhjula Har handla meg 5trins Zf kasse fra M60B30 som jeg håper holder Istede for å skrive mer, så legger jeg ut litt bilder Må nokk bygge om til tannstang og pedalboks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 * liker * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Råtøft Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petz Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Stå på Hans! Blir gudd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 tøff bil, med nye motoren blir det helt rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 gromt prosjekt!! skal følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 dette blir bra hansen.=) vi ska spøl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frans2k Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2011 dette blir bra hansen.=) vi ska spøl! Spøl ska vi ja! Har du mark i rompa, og lyst til å se så kommer du en tur i 10tia ikveld Takk for posetive tilbakemeldinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendseth Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Heihei, jeg er da den eldre bror, med større motor Skal her skrive litt om bilen min, å legge ut litt bilder Motor: M106 bunndel med balansert veiv, vektjusterte stempler og råder M30Bxx topp med lettere polerte kanaler Enem Z55 turbo kam MLS toppakning og ARP studs e34 535 innsug med flytta sjeld (planer om stort plenum i vinter) egenprodusert grenrør Garrett GT4088 turbo med A/R 96 eksoshus HKS kopi wastegate Electromotive Tec GT datasprut Precision 990cc dyser Aeromotive BTR 2 stk k044 bensinpumper 60l fuelcell 600x300x76 intercooler Understell: Cobra 45/30 senkesett justerbare Spax dempere justerbare stabstag fra Ireland Engineering, 25mm foran og 19mm bak Powerflex foringer e34 m5 bremser foran Sånn gikk det, to ganger Så ble det nye, pene felger! Bilen har vært i bruk en og en halv sesong, men 529whp og 762wnm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Vi ska spøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøl! hai bimmer rulz \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OJR Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Ta her bli knallj! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 28 er aldri feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frans2k Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2011 Tok av bkf ikveld, slik at motoren har mye plass. Nå må jeg bare vente på at girboksen kommer, så jeg vet hvor langt bak jeg kan ha motoren uten å gjøre noe med torpedovegg/tunnel. Som dere ser på bildene er bilen høy, likevell om jeg har Fk coilover fra e34 som er justert helt ned. Forran kommer den ned ganske greit når motoren er i, men bak er den jo som en pickup Så jeg må heve dempertårna bak, slik at dem kommer opp gjennom hatthylla, men det kan jo se kult ut og! Håper virkelig den blir lettkjørt og holdbar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Fy faen, rå e28 da! Liker godt v8 planen aldri feil med m60! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riberto Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Rått, ganske enkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå