Bimmerfører Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Endelig kom pakka i posten. Litt knotete instalasjon med kopiering av filer hit og dit, for å få crack'en til å funke, men nå skal alt være ok. Programmet starter, så da er det vel bare å ta med PC'n ut til bilen for å teste dette senere i dag. Skal bilen gå på tomgang eller skal kun tenningen stå på, eller skal man bare plugge den i uten motor og tenning på?
DJ RS2 Matrix Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 for å lese av feilkoder så skal kun tenninga vere på (trinn 2) du har mulig til å lese av live data i fra carsoft, da skal du ha på motoren.
Bimmerfører Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Ok takk for svar. Jeg bruker Pc med cardbus adapter for rs232 ikke usb adapter. Får opp feilmelding om at jeg skal sjekke koblingen mellom data og bilen. Først fikk jeg comport feil, siden jeg hadde glemt å endre innstillingen for dette, men dette er fikset (tror jeg), for nå ser det ut som at diagnosen starter, men etter 2 sekunder komme det opp en feilmelding som ber meg sjekke kablingen. Det er 2 grønne dioder på boksen mellom pc'n og bilen, ingen av dem lyser når tenningen står på trinn 2, men det ene begynner å lyse når tenningen er av og det samme når nøkkelen står i posisjon 1.
DJ RS2 Matrix Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 gå inn på enhetsbehandling og sett ned overføringshastigheten for å sjå om det kan hjelpe. begge lysene skal lyse når du tar diagnose, er som du seier berre eit som lyser når du berre har kopla det til. kan vere viktigt at maskinen og boksen ligger heilt i ro når du holder på
Bimmerfører Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Endelig fikk jeg kontakt mellom pc og bil virket det som. Men de meldingene jeg får opp på hver diagnose nedover er ERROR read the error memory, status Module does not respond. Men på LCM/CCM kom meldingen Diagnostic cable faulty Total diagnosis Completed. Prøvde derfor å ta en ny diagnose, men da får jeg ikke kontakt mellom pc og bil igjen.
RaymondJ Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Der du har fått Error må du gå inn å kjøre den/de testene enkeltvis manuelt. Da får du opp feilbeskrivelse. Jeg kjøpt meg en eldre PC med Comport kun for å ha til Carsoft, og det funker perfekt hver gang. Leser om mange som hr tull med Usb-Comport adaptere.
Bimmerfører Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Blir reine dataverkstedet her nå, nå klargjør jeg en gammel stasjonær pc med comport, med Win XP på og Carsoft 6,5. Så får vi fortsette i morgen. Skal lyset på bilen stå på, leser på nettet at noen mener dette
DJ RS2 Matrix Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 for at du skal få kontakt med LMC så må lysene stå på
winchester Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Hvor kjøpte du Carsoft 6.5 fra? Gi tilbakemelding om hva du synes om det, må ha meg diagnoseverktøy selv snart.
DJ RS2 Matrix Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 winchester visst du har lyst på så vurderer eg å kvitte meg med carsoften min
Bimmerfører Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Jeg kjøpte mitt fra Dealextream.com http://www.dealextreme.com/p/carsoft-6- ... face-16549 Tok nesten 3uker fra jeg bestilte til varen kom, men det var grisebillig. Bestilte samtidig cardbus express kort. Totalt inkl frakt og toll kom det på under 500,-
winchester Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Blir nok å kjøpe nytt når den tid kommer, DJ RS2 Matrix. Hvorfor skal du kvitte deg med det? Bimmerfører, det var billig!
Bimmerfører Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Bimmerfører, det var billig! 500kr for alt ferdig fortollet og levert på posten var ikke galt nei.
DJ RS2 Matrix Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 er ikkje heilt fornøyd med at eg ikkje får kontakt med alle modulene, så det begrenser seg litt kva eg får lest ut. men funker fint til å nullstiller service, olje og feilkoder på dei modulene du får kontakt med samt live data kjøper eg nytt så blir det P.A.Soft BMW Scanner v1.4.0, litt meir muligheter til programmering av diverse moduler pluss du slepper comport trøbbelet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå