pål Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Hei, har en kamerat med en 84mod e30. Denne jager på tomgang når den blir varm, går forholdsvis høyt også ca 1000 rpm og høyere når den jager. Belgen til innsuget samt tomgangsregulatoren er byttet. Er også sjekket med startgass rundt innsuget mot toppen. Kan det være en kaldstarts funskjon som henger ? I tillegg kutter den på 4500 rpm, dette skjer hvergang på samme turtall, den fusker også ellers noe ved fullt gasspådrag. Noen som har noe erfaring med dette?
kjellsigvald Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 har vert borti noe lignende , oppdaget at kamdrev var justerbart , kan prøve og justere det
E-39 Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Kan være Lmm eller bensintilførsel. Det enkleste er nok diagnose hos Bmw
pål Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 Tenkte bensintilførsel selv også, siden den fusker litt men skal se på lmm, om jeg kan finne noe feil der.
Daniel84 Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Si ifra når du/dee har funnet ut hva feilen var ! Kan være kjekt og vite til ett tilfelle senere en gang...
pål Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Skrevet Februar 17, 2011 skal se om det hjelper å dra ut kontakten til lmm i morgen så får vi se. Andre forslag på hvor feilen kan være?
E-39 Skrevet Februar 17, 2011 Skrevet Februar 17, 2011 Du har sjekka tennkabler,fordelerlokk,rotor ? Prøv det,men er nok greit å få en diagnose på den
ZhilleN Skrevet Februar 17, 2011 Skrevet Februar 17, 2011 Har det vært byttet hjerne? hadde samme problemer med e30'n, at den går og jager, og lugger veldig på et spesielt turtall, byttet hjerne, fordeler,rotor,coil, sjekket plugger, så ble den bedre, men som han her lenger oppe sier, sjekk rotor og fordeler, coil osv. Hvis du ikke finner ut av dette, er det bare og ta en tur til Alf Lie motor (Furuset,Oslo), så finner dem feilen ganske så kjapt
pål Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Skrevet Februar 18, 2011 Skal prøve meg litt med multimeteret i morgen tidlig, så trenger måleverdiene til lmm, tomgang-fullgassbryteren samt. Temp føleren. Gjerne flere verdier på andre komponenter om det er noen som har forslag. Trenger da selvfølgelig for både kald og varm motor osv. Håper noen kan hjelpe meg meg da literaturen min ligger i bardufoss
pål Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Skrevet Februar 24, 2011 Leste i en gammel tråd at det er vakumslanger som går til fordeleren for å justere tenninga, mulig det kan være en feilkilde? Var forresten å så i motorrommet på bilen, var my morkne slanger så kan være falskluft en plass også.
ZhilleN Skrevet Februar 25, 2011 Skrevet Februar 25, 2011 Ja kan hende den for falsk luft ja, kan også hende det er en slange som sitter løst også, skjedde med meg her om dagen, prøv også og bytt de morkne slangene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå