barsjef Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Ser jeg har disse koder på min S609A Navigation system Professional S612A BMW Assist S614A Internet S615A Extended BMW Online Information S616A BMW Online Så da har jeg formodentlig både vanlig internett å bmw assist. Men lure på hva disse 2 koder gjør S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control, Teleservices Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinks Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 har kode 614 for internett men har ikke funnet noen plass hvor simkortet kunne sitte da Der må du koble opp en mobil via bluetooth og bruke dens internett og trykk på bmw services i menyen. Hvis ikke internett er der kan du oppadetere den ved å trykke på update services. dette er noe forhandleren din i utgangspunktet skulle har gjort når bilen ble levert. (sjekk om din mobil er kompatibel her: http://www.bmw.no/no/no/owners/navigati ... k_tool.jsp) Når S6AAA BMW TeleServices er vel bare selve den tjenesten hvor du kan trykke og få snakke med en fra BMW og da er S6ABA knappen(hvis det finnes en slik knapp ) som gjør at bilen ringer opp den dama fra BMW Teleservices? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 har kode 614 for internett men har ikke funnet noen plass hvor simkortet kunne sitte da Der må du koble opp en mobil via bluetooth og bruke dens internett og trykk på bmw services i menyen. Hvis ikke internett er der kan du oppadetere den ved å trykke på update services. dette er noe forhandleren din i utgangspunktet skulle har gjort når bilen ble levert. (sjekk om din mobil er kompatibel her: http://www.bmw.no/no/no/owners/navigati ... k_tool.jsp) Takker for tips. Får prøve litt i morgen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet Januar 27, 2012 Share Skrevet Januar 27, 2012 Ok. Da har jeg prøvd de malene som ligger her inne. Men det funker ikke gitt. Altså iphonen blir parret med systemet uten problemer og lar seg oppdatere. alle de andre teleservice tingene virker også. Men får fortsatt beskjed om at internett ikke er tilgjengelig i mitt land. Så da er det kanskje dere som har aktivert tjenesten i bilens original land som får dette opp å gå her. Det er vel strengt tatt ikke noe big deal da men pokker så irriterende og ikke få det til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoeen Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Husk at du må slå på "Delt internett" på din IPhone. Dersom du ikke har dette valget i menyen under "Innstillinger" så har du ikke siste versjon av operativsystemet. Da må du oppdatere via ITunes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet Februar 8, 2012 Share Skrevet Februar 8, 2012 Husk at du må slå på "Delt internett" på din IPhone. Dersom du ikke har dette valget i menyen under "Innstillinger" så har du ikke siste versjon av operativsystemet. Da må du oppdatere via ITunes. Takker for tipset men den delen er i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Hei jeg får følgende feilmelding når jeg prøver bmw online. Noen tips? 6AA BMW TELESERVICES 6AB CONTROL TELESERVICES 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 612 BMW ASSIST 616 BMW ONLINE 620 VOICE INPUT SYSTEM 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 7MF EDITION SPORT 7SP NAVI PROFESSINAL W.HANDYPREP.BLUETOOTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ParamedicX5 Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Jeg har lest "ett sted" at man ved bruktimportering av BMW F10 fratyskland vil få opp meldingen "Fungerer ikke i dette landet", og at man må innom å laste ned "norsk software" og låse opp INTERNET for bruk i Norge. Jeg har internet i min F10 - men får ikke brukt dette, selv om jeg er riktig koblet opp med 3G. Dvs BMW online fungerer og ser at man er tilkoblet, men får kun opp "Fungerer ikke i ditt land" Noen som kan avkrefte eller bekrefte dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinks Skrevet April 15, 2012 Share Skrevet April 15, 2012 Jeg har lest "ett sted" at man ved bruktimportering av BMW F10 fratyskland vil få opp meldingen "Fungerer ikke i dette landet", og at man må innom å laste ned "norsk software" og låse opp INTERNET for bruk i Norge.Jeg har internet i min F10 - men får ikke brukt dette, selv om jeg er riktig koblet opp med 3G. Dvs BMW online fungerer og ser at man er tilkoblet, men får kun opp "Fungerer ikke i ditt land" Noen som kan avkrefte eller bekrefte dette ? BIlder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ParamedicX5 Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Jeg har lest "ett sted" at man ved bruktimportering av BMW F10 fratyskland vil få opp meldingen "Fungerer ikke i dette landet", og at man må innom å laste ned "norsk software" og låse opp INTERNET for bruk i Norge.Jeg har internet i min F10 - men får ikke brukt dette, selv om jeg er riktig koblet opp med 3G. Dvs BMW online fungerer og ser at man er tilkoblet, men får kun opp "Fungerer ikke i ditt land" Noen som kan avkrefte eller bekrefte dette ? BIlder? Her er meldingene jeg får opp. Første bilde - er hva jeg har av tilgjengelige funksjoner: Her er meldingen jeg får opp når jeg forsøker å gå inn på INTERNET: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinks Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Heijeg får følgende feilmelding når jeg prøver bmw online. Noen tips? 6AA BMW TELESERVICES 6AB CONTROL TELESERVICES 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 612 BMW ASSIST 616 BMW ONLINE 620 VOICE INPUT SYSTEM 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 7MF EDITION SPORT 7SP NAVI PROFESSINAL W.HANDYPREP.BLUETOOTH Regner med abonnementet ditt på BMW TeleServices er gått ut. Det er en betaltjeneste som man betaler for 3 år av gangen i de landene som tjenestene er tilgjengelige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ParamedicX5 Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Heijeg får følgende feilmelding når jeg prøver bmw online. Noen tips? 6AA BMW TELESERVICES 6AB CONTROL TELESERVICES 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 612 BMW ASSIST 616 BMW ONLINE 620 VOICE INPUT SYSTEM 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 7MF EDITION SPORT 7SP NAVI PROFESSINAL W.HANDYPREP.BLUETOOTH Regner med abonnementet ditt på BMW TeleServices er gått ut. Det er en betaltjeneste som man betaler for 3 år av gangen i de landene som tjenestene er tilgjengelige Hvordan fornyer man dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinks Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 https://www.bmw-assist-login.com/cdp/re ... cale=en_UK Snakker med de du kjøpte bilen av for å få brukernavn og passord. Jeg er ikke ekspert på området, da jeg ikke har vært borte i de samme optionsene selv, men vet at det er noen på forumet som har fått det til(og skrevet det på en tråd) Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ParamedicX5 Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 https://www.bmw-assist-login.com/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_UKSnakker med de du kjøpte bilen av for å få brukernavn og passord. Jeg er ikke ekspert på området, da jeg ikke har vært borte i de samme optionsene selv, men vet at det er noen på forumet som har fått det til(og skrevet det på en tråd) Lykke til Takk Jeg ringte BMW Customer service (tel +44 800 561 0555) i England, slik det sto på denne siden. Der fikk jeg vite at jeg måtte ringe BMW Norge på tlf 67818500, Torstein Kristensen Der fikk jeg vite at det er en konflikt mellom noen utstyrskoder (614/615) og internet som gjør at bilen ikke får kontakt med den serveren som den må ha for å kjøre alt normalt, og dermed kutter den ut Internet. Løsningen er å få ett BMW verksted til å fjerne denne ene utstyrskoden (tipper 615) og da vil bilen tillate bruk av Internet i Norge. Jeg har disse kodene: 612 BMW ASSIST 614 INTERNET 615 ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION 616 BMW ONLINE 620 VOICE INPUT SYSTEM Så, da gjenstar det å se - om det virker og hvor dyrt dette blir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blinks Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Ja vel, du får si fra hva de gjør, burde ikke ta mer enn 20 min, men de vet vel å ta seg betalt for bruktimportert bil? Ellers er det jo litt merkelig, på utstyrslisten jeg har står der 614/615 Internet/Online Information (står sammen). 616 og 612 får man derimot ikke i Norge i utgangspunktet, og krever en slags abo. tjeneste med SIM-kort i innstallert i bil, slik jeg har forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå