Gå til innhold

Hjelp E36 320 starting, Vanskelig å bytte startern sjøl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, blien har plutselig fått for seg etter å stått parkert i noen dager at det ikke skal skje noe når man vrir om nøkkern, alt er som normalt utenom at den ikke lager verken lyd eller noe reaksjon i det hele tatt når man vrir om.

Er ikke start sperre på bilen.

Evt noe jeg kan prøve for å sjekke om startern er gåen?

Skrevet

har prøvd å dunke på den men skjedde ikke no mer...

er det noen sikre tegn som tilsier at startern er dø?

Skrevet

Jasså Tonni? Det kan være så enkelt som dårlig kontakt/jording. Prøv å lirke litt på ledningene som går til og fra startern, og evt å pusse kontaktpunktene;) Lager den ikke lyd i det hele tatt når du vrir om nøkkel?

Skrevet
Jasså Tonni? Det kan være så enkelt som dårlig kontakt/jording. Prøv å lirke litt på ledningene som går til og fra startern, og evt å pusse kontaktpunktene;) Lager den ikke lyd i det hele tatt når du vrir om nøkkel?

har vrikki gnikka og slått :)

Nei er ikke no lyd i det hele tatt. det har liksom skjedd plutselig xD

Skrevet
Er lys i instrumenter osv når du setter på tenningen ?

jepp, alt virker som det skal med lys i dash og kjørelys osv

Skrevet

okei. høres litt ut som det er starteren som er synder`n her.. som di andre nevner ovenfor.. prøv å koble starteren rett på batteriet el noe.. da ser du om den fungerer, hvis ikke så er det vel den som har tatt kveldne mest sannsynelig.

Skrevet

koble plussen rett på den store ledningen som går inn på startern? (bare for å forsikre meg). tester detta i dag hvertfall

• 3 weeks later...
Skrevet

da testa jeg om det skjedde no når jeg kobla +'en på startern til +'en i bilen. men da skjedde det ikke no.

bestilte meg ny starter i stad så må vell få bytta den.

stor jobb å bytte startern sjøl? å kommer man til den fra undersia? eller må man av me innsug?

Skrevet

bestilte meg ny starter i stad så må vell få bytta den.

stor jobb å bytte startern sjøl? å kommer man til den fra undersia? eller må man av me innsug?

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...