Gå til innhold

E39 skjer ingenting når jeg vrir om nøkelen!.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har en e39 sedan som jeg startet for noen helger siden og stopper den igjen etter den hadde svevet en halvtime så ville den F... ikke starte igjen skjedde ingenting. starteren slår ikke inn ellernoen ting når jeg vrir om tenninga.

1. jeg har skrudd ut starteren å testa den og smørt den opp og den er helt OK

2. jeg har sjekket sikringer framme og dem er OK

3. jeg har sjekket sikringer bak og dem er OK

4. jeg har nok av strøm på bateriet så det er å OK.

5. jeg har sjekket at det kommer strøm fram til starteren via den tykke røde så det er OK.

Men, når jeg vrir om Nøklen til der starteren skal svive så kommer det ikke strøm på de to små ledningene til innslaget og starteren fra tenninga, nå har jeg kjøpt nytt bakstykke til tenningslåsen og håper det kan være det om ikke det må det nok være nøklen?.

takker for Enkle svar:)e33xlsgwr629m0vrgu1d.jpg

Skrevet

Jeg skiftet nettopp tennings-releèt i rattstammen pga strømtap, hørtes jo ikke usannsynlig ut at det er der feilen ligger. Bare pass på når du demonterer eksisterende relè, så er det festet med to små skruer fra undersiden der tenningslåsen kommer inn, disse er plombert med rødmaling, så man må skrape vekk.

Så slipper du å demolere releèt slik jeg gjorde når tålmodigheten forsvant.

Thomas

Skrevet

hmm skulle gjerne hatt noen bilder av åssen man gjorde det slik at ikke jeg heller gjør det feil. men kan nok tenkes at det er der feilen ligger ja:)

Tenningsreleet er det samme som bakstykket?. slik at jeg ikke tar helt feil nå!:)

Skrevet
Åssen sjekker man den?. hvor sitter den og slikt?.

vanlig at fjernkontrollen er tom for batteri, eventuelt defa?

er ikke fjernkontroll kun helt vanlig nøkkel med en liten firkanta brikke i.

Skrevet
Åssen sjekker man den?. hvor sitter den og slikt?.

vanlig at fjernkontrollen er tom for batteri, eventuelt defa?

er ikke fjernkontroll kun helt vanlig nøkkel med en liten firkanta brikke i.

okei, da er vel det utelukket :!:

Skrevet
hmm skulle gjerne hatt noen bilder av åssen man gjorde det slik at ikke jeg heller gjør det feil. men kan nok tenkes at det er der feilen ligger ja:)

Tenningsreleet er det samme som bakstykket?. slik at jeg ikke tar helt feil nå!:)

Det ble lagt ut ei sprengskisse på den her tråden: viewtopic.php?f=1&t=176282

• 2 weeks later...
Skrevet

nå har jeg byttet bakstykket i tenningslåsen og det var faen ikke det som var galt!. er nødt til å være startsperra i nøkklen som er føke? alt annet er jo sjekket. når jeg vrir om nøklen kommer det ikke fram strøm til starteren igjennom de to ledningene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...