Concep Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Skrevet Februar 28, 2011 Da har jeg handlet meg motor ! Valget falt på en M30B35 Fra en e28 m535i Valgte denne av den grunn av att den er enklere for meg å sette inn enn m50 motor, i tilleg til att motoren har ett enormt potensial, skuddsikkert. Har versjonen uten kat, og det er den overkvadratiske versjonen noe som gjør den litt hyggeligere å trimme Bilder kommer )
Concep Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Skrevet Mars 10, 2011 Da er det vell tid for den første updaten i denne tråden. Har brukt tiden på å finne sted å skru, handlet inn motor og litt diverse siden jeg åpnet tråden for en altfor lang stund tilbake. Da har jeg endelig fått tak i sted å skru, selvom det blei 1 time hjemme fra. Så kommer ikke til å dra ditt sånn altfor ofte, da jeg ofte jobber sent og ikke får tid til å dra ditt. Men somsagt så har jeg jo handlet meg m30b35 motor, så det første jeg skal gjøre er å rive ut den gamle maskinisten, som forøvrig er en m20b20. Tok noen, men ikke altfor mange bilder underveis. Har ihvertfall fått ut motor, girkasse, mellomaksel og ledningsnett. Så alt er klart for å hive inn m30'n. Før jeg gjør det skal jeg rengjøre motorrom, evt lakkere det om jeg får tid, og ihvertfall lakkere motoren. Må også montere svinghjul, clutch og girkasse, samt tilpasse tenningsfølerne, og modde litt på torpedoveggen. Har da som dere sikkert skjønner tenkt til å ha motoren lengst mulig bak, så ikke tyngdeforskjellen på motorene blir en STOR forskjell på kjøreegenskapene på bilen. Vill jo ikke bare att den skal kunne gå fort rett frem. hehe, vet jeg har valgt litt feil motor da, men da var nå dette jeg hadde råd til,så får gjøre det beste ut av det. Noen bilder : Diverse kabler osv demontert. Eksos og mellomaksel av giroverføring og girkassetravers av Fine og flotte polyforinger Rett før motor tas ut Motor på vei ut Ensomt motor rom På pall, klar for henting, til den som måtte ønske det ! Skal ned å skru igjen på Fredag, da jeg har litt tid til overs da ! Regner med å få lakkert motor, samt montert girkasse clutch og svinghjul. Muligens prøvemontere motor, men vi får se hva jeg får tid til Cheers.
Concep Skrevet Mars 11, 2011 Forfatter Skrevet Mars 11, 2011 Da har jeg vært å skrudd litt mer idag, hadde planer om å lakke motor og begynne og montere i sammen svinghjul clutch, girkasse osv, for å få hivd motoren i bilen. Meen, planene endret seg fort. Kjøpte jo motoren usett, eller altså jeg dro fra Drammen, til nesten Kristiansund for å hente motor, så gadd jo ikke dra hjem igjen hvis motoren ikke var ok. Jeg var veeeeldig trøtt og når jeg kom fram kastet jeg bare motor osv i bilen for å komme meg hjem igjen å sove. Der gjorde jeg en stor feil, skulle tatt en nærmere kikk på det jeg fikk med. Motoren lakk olje fra simringen inn til veivaksel, ut mot girkasse, Clutchen var bare å kaste, det samme gjaldt trykkplata som har gått varm, og har ett søkk i seg. Kunne sikkert brukt den videre, men er stygt redd for att varmgangen har ødelagt spennet i splines'a ! Rimelig kjip men ok, da blir det nytt, så da slipper jeg å bekymre meg for att clutch osv er dårlig til senere. Problemet er bare att jeg er rimelig blakk, og kommer til å være det i en laaang tid fremover, da møkkajobben har kuttet no jævlig ned på antall timer jeg får jobbe, så gikk fra 100% stilling til non og 40%.... jippi ! Så om noen har clutch og trykkplate i tilnærmet ny, eller NY stand, Skrik ut !! Motoren som skal inn ! Gåen simring Gåen trykkplate og clutch Iogmed jeg ikke fikk satt sammen motor, så fikla jeg heller med litt annet ! meeen ble ikke fornøyd med resultatet, så gjorde det på nytt, bruke vell 2 hele timer på å slipe ned det jævla toppdekselet igjen. Tar litt tid mellom strøkene, så brukte vell basicly hele dagen på dette. hehe Her er jeg igang igjen, men rakk ikke å bli ferdig før jeg måtte hjem, mangler rødfargen. Tiden fremover nå skal jeg vell bruke på selve bilen tenker jeg, vaske motor rom , modifisere torpedovegg and so on
Melkvik Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Husk att du trenger bunnpanne, og oljepumpe fra e34 for att motor skal passe over travers;) Jeg brukte også eksos manifoldene fra e34 motoren pga ble bedre plass til eksos osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå