Gå til innhold

Dempere og evt fjærer til e34 touring

Talker
 Share

Anbefalte innlegg

Har noe slappe dempere på min e34 touring, spesielt bak. Og regner med at jeg får påpakk om dette på eu-kontrollen nå. Så jeg lurte på hvilke alternativer jeg har mtp. på nye. Jeg har aldri kjørt en e34 som er i tipp topp stand, så jeg vet ikke hvordan disse skal kjennes ut, men jeg syns min var veldig myk, og hadde dårlig respons i rattet (som jo myke biler får). Nå skal det sies at jeg har 15" ballonghjul på denne, så det hadde vel blitt bedre med 16" eller 17". Bilen blir kun bruksbil, og ønsker komfort i bilen, så noe senking blir ikke aktuelt på denne. Men om denne bilen er kjent for å være alt for slapp så kan jeg vurdere andre dempere / fjærer enn originalt for å få rettet på dette. :) Men pris har igrunn mye å si det også.

Tenkte jeg skulle høre med dere nå før jeg bestiller noe som helst, så jeg ikke får høre noe ala: "du må ikke finne på å kjøpe nye orginale dempere på denne bilen" eller noe etter jeg har kjøpt :P

forresten.. De billigste plassene å kjøpe deler fra generelt? Blir både radiator div understell og noe smånips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar! :)

Jeg har ikke nivåregulering bak. :)

Men er en slik bil fast og fin i original utførelse? Eller er den litt vinglepetter? Såklart kunne jeg tenke meg en stram bil, fortsatt med god komfort, og lav pris. Men DET går jo ikke :)

Har forresten sett litt på sidene til schmiedmann og koed nå, og må si jeg blir litt forvirret av utvalget av dempere. Ikke står det så mye om de heller. Finner jeg demper på delenummer utifra ETK, så får jeg en som bilen min ikke er oppført på osv. Så føler nesten det er best å ringe om man skal ha noe :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha noe billig og greit ville æ rett og slett bare gått til bilextra eller thorsov. Da bestiller de ut fra skiltnummer og har det som regel nokså fort. Sachs/Bilstein = kvalitet men dyrt.

Alko = billig men litt harde. (hadde i 2010)

Lowtec = billig med litt komfort. (har idag)

Søk i forumet eller ring koed/schmiedmann/BMW/bilxtra/thorsov. Veldig fornøyd med nye schmiedmann. De kan BMW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha noe billig og greit ville æ rett og slett bare gått til bilextra eller thorsov. Da bestiller de ut fra skiltnummer og har det som regel nokså fort. Sachs/Bilstein = kvalitet men dyrt.

Alko = billig men litt harde. (hadde i 2010)

Lowtec = billig med litt komfort. (har idag)

Søk i forumet eller ring koed/schmiedmann/BMW/bilxtra/thorsov. Veldig fornøyd med nye schmiedmann. De kan BMW :)

Se der ja :) konkrete anbefalinger :)

Hvilken bil var det du prøvde på?

Satt akkurat på koed sine sider, og ser ut til at de har Alko-dempere til rundt 930,- per stk. foran og 676,- per stk. bak til min bil.

Er ikke noe imot at de er litt hardere enn oirginalt, men det bør ikke gå utover komfort da. Ikke slik som en typisk senket bil er f.eks.

Lowtec fortsatt litt hardere enn orginalt eller?

husk at dette er en bil som ikke er eller skal bli senket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod på min e34 520i :) Fjærene har en del og si for stivheten da, men kan godt være originale fjærer på Alko ville blitt bedre enn på senkefjærer slik æ hadde. Kjører Lowtec senkefjærer og dempere nå (60/20). Veldig fornøyd med comforten :D Ville nok gjort som Glenno sier og sjekka ut tidligere tråder. Har bytta mange ganger på min pga misnøye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...