Gå til innhold

Forsterker til Kicker L7 15"

Anbefalte innlegg

Skal gå å høre med en lokal bilstereoleverandør å høre om han har noen gode priser, så kan jeg ta en telefon litt utover dagen å høre hva megabillig og BugBoyz har å komme med ;)

Tenkte på Kicker ZX 1000.1, da jeg fant denne billig hos en lokal bilstereoleverandør

http://www.bernhardsbillyd.no/forsterke ... r-zx-10001

Har lest litt, å den har blitt målt til 1245 WRMS :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå å høre med en lokal bilstereoleverandør å høre om han har noen gode priser, så kan jeg ta en telefon litt utover dagen å høre hva megabillig og BugBoyz har å komme med ;)

Tenkte på Kicker ZX 1000.1, da jeg fant denne billig hos en lokal bilstereoleverandør

http://www.bernhardsbillyd.no/forsterke ... r-zx-10001

Har lest litt, å den har blitt målt til 1245 WRMS :D

Men selvom den er målt til 1245 WRMS, så må du ha dynamo som lader godt nok, batteri som er kvikt nok, tykke nok ledninger.. Alt shiiiipp-shape.. Kjøp et Gelebatteri og du har den effekten om dynamoen lader godt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en 3 farad kondensator, å blir nok kjøpt 33mm eller 53 mm strøm & jordingskabel, har også et større batteri enn hva bilen kom med originalt, får se hvor lenge det holder :)

Hjelper litt da..! :-) Ifølge tommefinger regelen kan du da ha "3000W" på den kondensatoren.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Kicker er jo noe av det beste..

* KREMT * "JA".....og den forsterkeren todleif linket til er en monoblock...og den er veldig bra pris/kvalitet

Til TS: Jeg hadde ikke hengt meg så veeeeeeldig opp i watt, og hadde antaglig kjøpt dynaBel forsterkeren. Alle skal ha noe som er skikkelig bra, problemet er bare at de samme menneskene skal ha noe som også er billig....

Det som har MEST å si på hvor bra bass du får, er kassen, og hvor den er plassert. Skal du lage portet kasse, husk å avrunde portene skikkelig i begge ender, ikke lag en port der munningen er 90*...blir bare turbulens-støy.

Hjelper litt da..! :-) Ifølge tommefinger regelen kan du da ha "3000W" på den kondensatoren.. :)

Hei. Kunne du forklart meg hvorfor man trenger kondensator? Jeg har ALDRI hatt bruk for det.. Hvertfall ikke en så stor som 3F, meningen med en kondensator er at den skal være liten, for små kondensatorer leverer mye raskere enn store. Så en kondensator på 3F mister liksom litt meningen.. Kan derimot skjønne at folk med high-end utstyr har 0.5-1F kondensator på FRONTSETTET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar ! :)

Kjøpte kasse og element brukt av en kompis, så fikk det billig, fikk også med en kondensator for en billig penge, så jeg tenkte hvorfor ikke :)

Var jo selvfølgelig stengt på Bernhard's når jeg skulle der, så får stikke innom en annen gang i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Username:

Rart 3 forskjellig bilstereo kjapper anbefalte det eller batteri på det da..

Grunne til at man anbefaler det er jo at om du har en 3000W forsterker med kun 1f, så klarer den ikke å levere nok strøm, da den krever hele 3 ganger mer strøm.. Jeg har hvertfall lest og hørt at man sånn grovt regnet trenger 1f pr 1000W, rart det er så mange som tar feil men greit..

Jeg skal hvertfall ha 3100Wrms forsterker som trekker 322(A), så jeg skal ha gelebatteri som leverer det forsterkeren trenger.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Username:

Rart 3 forskjellig bilstereo kjapper anbefalte det eller batteri på det da..

Grunne til at man anbefaler det er jo at om du har en 3000W forsterker med kun 1f, så klarer den ikke å levere nok strøm, da den krever hele 3 ganger mer strøm.. Jeg har hvertfall lest og hørt at man sånn grovt regnet trenger 1f pr 1000W, rart det er så mange som tar feil men greit..

Jeg skal hvertfall ha 3100Wrms forsterker som trekker 322(A), så jeg skal ha gelebatteri som leverer det forsterkeren trenger.. :-)

Ja, det er veldig rart at foretninger selger noe de kan tjene penger på?

Du snakker om at kondensatoren skal levere mer strøm(enn du allerede har??). Det er BATTERIET som har lagret strøm, en kondensator lager ikke ekstra strøm(det er dynamoen som genererer strøm!), den bare samler opp den strømmen du ALLEREDE HAR fra før i batteriet.

Og den forsterkeren din trekker neppe 322A kontinuerlig, så det der trenger du ikke tenke over i det hele tatt. Du vet det at når du spiller musikk i pratevolum, så bruker du kanskje 4-5W??! Om du har en forsterker som trekker 322A kontinuerlig så er det noe alvorlig galt..få den på service så fort som mulig.

http://bilstereoforumet.no/showthread.p ... +gang+alle

http://bilstereo.blogg.no/1268675360_hv ... treng.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...