Gå til innhold

96 318 TDS touring eu mangellapp..Vrak eller fikse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en bil nr 2.. en 318 TDS som eg fikk skambillig av jobben for et par år siden.. kjøpte den for 5.000 med deffekt vannpumpe.. Den har vert en fantastisk bil.. ikke streiket noen gang.. å forje eu kontroll seilet den rett gjennom.. Denne gang gikk det verre.. mye verre.. =) Det eg trenger hjelp til fra dere som kjenner bmw en del bedre en meg er, hvor mye jobb er dette, å hvor dyrt? her er feila! Blir det for dyrt blir bilen solgt i steden..

Varsellampe lyser konstant 2`er feil

Mer en 25 % Rust på ene skive forran 2`er feil

Bremserør svekket pga rustangrep Foran side ut mot hjul, bak ved skjøt foran bakaksel og ut mot begge sider bak 2`er feil

Bremseslange skadet, ytre høyre side bak 2`er feil

ABS-Varsellampe indikerer feil ved systemet 2`er feil

Stor slitasje i ytre endeledd 2`er feil

Foraksel slakk i innfestninger bakre foring nedre bærearm begge foran. 2`er feil

Hvor dyrt blir dette? Er relativt trygg på å skru så gjør nok mest selv, men er det noe av dette som trengs verksted på? Bærearms foringene fks?

Skrevet

Jeg syns ikke dette hørtes så ille ut. Så hvis bilen ser grei ut, og er grei motormessig, så er det absolutt verd å koste på dette. Men kommer litt an på om du gjør jobben selv, eller må betale verkstedpris. Du ser jo litt på Finn.no hva en slik bil er verd. Ta det derfra ;)

Skrevet

bilen er grei som bruksbil, noe rust er det på panser å bakluke, bare kosmetisk.. å clutchen begynner å bli sliten å burde byttes om ikke så alt for mangen 1000 km.. Bilen har rullet 306.000 nå.. Motor går som en klokke, bruker ikke nevneverdig olje eller vann å har fint drag.. men gidder ikke koste på den 10-15.000 da går den heller som delebil til noen andre.. =) Ser dem ligger på finn til all slags priser.. Er fantastisk diesel forbruk på den så har vert en sparebøsse til nå =)

Skrevet

Ok. Du kan jo dra å få et pristilbud på deler/verksted, Så har du ihvertfall et utgangspunkt på hva det koster. Send meg en PM om du bestemmer deg for å selge bilen da ;)

Skrevet

bremserør og alt slikt er jo for det meste ferdige rør du bare bytter ut og skrur sammen igjen så det er ikke noe problem.

Få tatt en diagnose på ABS enhet så finner du ut hva som er fel der :) Mest sannsynlig bare en sensor.

Kan hjelpe deg med sistnevnte om du ikke bro langt unna oslo \ lillestrøm :=) eller har mulignheten for å komme deg hit.

Skrevet

utrolig hvor flott respons det var på dette forumet.. =) nesten lyst å bytte til bmw bare pga forumet.. takk for hjelpen men bor på vestlandet, c.a en time fra haugesund så blir nok litt langt å reise =) Men har en kompis med diagnose utstyr for bmw når eg tenker meg om så den delen skal være grei.. Det eg er mest usikker på er det som står om endeledd å også bærebros foringene.. ser på koed.no at en hel bærebro koster i underkant av 1000 kr så er ikke store summen å bare bytte hele broa.. men er det kansje litt knotete med kun en garasjejekk ?

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...