knutarn Skrevet November 16, 2013 Share Skrevet November 16, 2013 Så du sendte meg en pm. Men, les les les. m50 vs m52 er det minste problemet ditt. Hvordan skal du kontrollere fuel,tenning, luft? Hva med datasprut? Kan man bruke det? divad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Hadde du orket og bruke to sekunder på og søke har du funnet ut at forskjellen på m50 og m52 hovedsaklig er støpejern vs alublokk, hvorav alublokka tåler mindre enn m50 blokka. Hadde du googla litt videre også så har du funnet ut at det er flere måter og kontrollere motoren på; chip, piggy-back, stand alone sprut for og nevne noe av det mest vanlige. Men det holder ikke bare og montere datasprut heller, du må ha følere også for og kontrollere, og det mest gunstige er og bli kvitt lmm og erstatte med MAP, med mindre du kjører chip hvor du må beholde lmm for og nevne noe. Foreslår at du leser mer før du begynner og heller spør mer konkrete spørsmål etterhvert. Har du tenkt på clutch for eksempel? Det er ikke bare og montere ett turbokit, skru opp trykket og kjøre i vei, det er alt annet du ikke tenker på som tar mest tid og lager krøll. Et manifold og turbo er montert relativt kjapt og er det minste problemet med mindre du kjøper kjip kinadritt selvfølgelig (been there done that). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
myrene Skrevet Desember 25, 2013 Share Skrevet Desember 25, 2013 noen som har info om n42b20?(143hk) samme som m44 med turbokonvertering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasode Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 hei hei . lurer litt på om noen her har peil på hva biltilsynet mener om dette evt. hvilke regler man må forholde seg til med tanke på å bygge opp og kjøre på vei etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 hei hei . lurer litt på om noen her har peil på hva biltilsynet mener om dette evt. hvilke regler man må forholde seg til med tanke på å bygge opp og kjøre på vei etterpå? Eneste måten er å spør de pent. Det funket for meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentivar Skrevet April 23, 2014 Share Skrevet April 23, 2014 Leker litt med tanken på å bygge kompressor (roots type) på en M52B28 siden jeg har noe deler liggende, så har noen spørsmål. Har revet vekk alt av motorstyring som kom med motoren og satt på toppdeksel m/coiler, innsug, spjeldhus og bankesensorer fra M50B25TU motoren, dette for og kunne kjøre med bosch 413 ecu med miller w.a.r chip. Står 465cc dyser på denne.Har og en Zeitronix ZR-2 bredbandslambda så jeg kan logge tps, afr og rpm for og gjøre det litt lettere og mappe... Hadde tenkt og kjøre ca. 0.5-0.6bar i ladetrykk. Spørsmål 1: Er litt forvirra ang. BTR, skal jeg bruke linær eller progressiv? Hva er egentlig forskjellen på de 2? Har 044 pumpe, men hva anbefales av trykk? samme som originalt eller? Spørsmål 2: Plassering av lufttemp sensor. Skal denne stå på trykksia av pressa siden lufta vil ha en litt høyere temperatur etter at den er komprimert. eller skal den stå på sugesiden? Spørsmål 3: Kan tomgangsregulator plasseres slik at den henter luft før spjeldet, etter MAF og fører dette rett i innsuget slik som originalt? Det vil ikke bli no tull med at den kjører ladeluft ut gjennom denne igjen ved lading? Spjeldet blir stående før pressa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet April 23, 2014 Share Skrevet April 23, 2014 Spm 1. Bruk linær btr. Litt lettere å mappe og man får et jevnt trykk på dysene. Jeg kjører med 3 bars dysetrykk (samme som originalt) Spm 2. Sett luft temp på trykk side etter intercooler. Spm 3. Sett tom.reg. Slik den er originalt. Etter maf. Vill ikke få noe problem med dette. Tom.reg er kun "aktivert" rundt tomgang turtall. Å stengt over dette. Håper noe av dette ga noen mening!! Men anbefaler deg å søke her på forumet!! Du finner alt du er ute etter vis du gidder å lese litt Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juli 8, 2014 Share Skrevet Juli 8, 2014 Funker ca 440 hester i en m50b25 enkel vanos bil med bare turbochip motorstyring og ikke datasprut eller må man ha datasprut ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juli 8, 2014 Share Skrevet Juli 8, 2014 Chip funker. turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirHoy Skrevet Juli 8, 2014 Share Skrevet Juli 8, 2014 Hvordan blir det å bygge saftig turbo på en m54b30? mtd på alu blokk og topp? lurt på dette en stund, har søkt og lest litt, men har ikke funnet noe vetig ut av det... vil alu blokka og toppen klare 7-800 hk? noe som må gjøres med blokka/topp mtd på at det er alu? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juli 9, 2014 Share Skrevet Juli 9, 2014 Det tror jeg ikke byr på no særlig problem. Mange som har kompeessor på disse motorene vet jeg og med 231hk originalt så blir det fort litt hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenHansen Skrevet August 31, 2014 Share Skrevet August 31, 2014 noen som vet om det er et datasprut som er plug&play på 318is (fra e30) som det ikke er så alt for mye arbeid med, og som er billiiig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abhans1 Skrevet September 11, 2014 Share Skrevet September 11, 2014 Flott tråd! driver å bygger meg driftebil. bmw e30 med m50b25 og skal ha turbo. første bilen jeg bygger så greit med info. da er planen som følger. plana topp, forsterka pakninger, arp bolter, 550-600cc dyser, en eller annen turbo(forslag?), datasprut og MAP, 3"downpipe, toppmontert turbo, lettet svinghjul, forsterket clutch. målet er rundt 450hk mere jeg burde gjøre for å tåle 450? ikke tenk på drivverk nå, bare motor. bruker org. girkasse til den går i stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet September 11, 2014 Share Skrevet September 11, 2014 Plane toppen er dumt da du får høyere statisk komp av det, noe som ikke er veldig heldig. Jo lavere komp men dog fornuftig komp typ 7:1-8,5:1 så tåler motoren litt mer trykk før du får tenningsbank og utrivelig høye temperaturer. Fekzen leverer jo chip til disse tenker jeg, han er her på forumet så om du finner han så har han lagt ut en video av en bil med over 400hk om jeg ikke husker helt feil. Du kan også kjøre på E85, da kan du lett kjøre på original komp da E85 har lavere forbrenningstemperatur i forhold til bensin. Så dyser kommer jo ann på om du skal kjøre E85 eller bensin, men si siemens 630 dyser til bensin oppsett og noen litt større kanskje nærmere 800 på E85 for å være sikker på å få nok bensin, da må du nok også oppgradere bensinpumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 11, 2014 Share Skrevet September 11, 2014 Du bør også ha ein catchtank, altso att original pumpa levere drivstoff i den tanken også montere du ekstra pumpe derifra og fram til motor Vist du skal kjøre e85 bør du skifte heile drivstoff systemet, gå vekk ifra gummi slanger til teflon eller aluminium, da må du også ha iallfall eit veldig fint filter å kjøre tilsetningstoff fra redline, e85 smøre dårleg. Er mykje arbeid for så "lite" hk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå