Gå til innhold

hjelg ang sikring som går med en gang jeg bytter den.. bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. bensinmåleren og tempmåleren i bilen døde plutselig en dag, så fant jeg ut at det var sikringa bare.. når jeg byttet denne, så funka det.. men jeg satt meg i bilen startet å kjøre, å så fort jeg så ned på instrumentpanelet hadde begge gått igjen.. byttet sikring en gang til, det samme skjedde! noen som vet hva som kan forårsake dette ? takk for svar

fant ut at sikringen går så fort jeg trykker på bremsen

er sikring nr 46

ig0zuluzdc0ywhbkooow.jpg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da går det større strøm enn sikringa takler.

So det er nok ein kortslutning ein plass.

Sjekk kva sikringen går til. (er vel kanskje fleire ting)

Ellers har eg ingen fleire tips for øyeblikket

Skrevet

det er sikring nr 1. i sikringsboksen.. det er en 15 sikring, prøvde å putte inn en 20 bare får å se, den gikk også med en gang..

Skrevet
det er sikring nr 1. i sikringsboksen.. det er en 15 sikring, prøvde å putte inn en 20 bare får å se, den gikk også med en gang..

Er det sikring nr. 1 eller nr. 46?

Nr. 1 skal være 30 A

Skrevet

Ut fra skjema kan det være kortslutning i instrumentcluster, cruise control eller bremselys.

Jeg har mest tro på bremselys, men det kan jo fort bekreftes/elimineres ved å se om sikringen først ryker når du trykker ned bremsepedalen.

Jeg ville prøvd det, og fortsette feilsøking utifra resultatet der.

Skrevet

Du trykker på bremsen, da kan det være kortslutning i baklamper eller ledningene til den. Er ikke så vanskelig å resonnere seg fram til det... Begynn å plukk ut pærene og se om den ryker da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...