Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å sikler etter litt mer HK, men er skeptisk til "ombygging" ved bruk av turbo/kompressor..

Er ikke ute etter fyfysvar osv.. Vil bare ha litt info om hva jeg bør velge, hvorfor jeg bør velge akkurat det osv osv ..

Hva som må gjøres, hvem som gjøre det best.. Ja, dere skjønner :)

Skrevet

Kontakt ESS Tuning. De er størst på kompressor. De gir garanti, men det koster. Alt koster. Finnes ikke noe som heter budsjett tuning :)

Enkelt svar. Håper det var til nytte.

Hvorfor kompressor spør du: fordi det er gir veldig jevn power helt fra bånn av, er ingen turtalls maskin som må ha turtall for å få power. Det er også en simplere konstruksjon. My 2 cents.

Skrevet

Har sendt de mail for 3 dager siden, uten svar:P Får vel ringe de i morgen!

Hehe, skal jeg tune bilen, skal jeg heller ikke spare.. Man får jo tross alt det man betaler for!

Takk for godt svar =)

Skrevet

Er ikke alt de har oppført. Jeg ville nå ringt til de uansett jeg da.

Men i verstefall så selge rjo Motorviagra bra turbokit, men der er det mye selvfabrikkering av ting du må gjøra.

Skrevet

Hovedfordelen med en kompressor er vel den forenklede monteringen. Ikke noe kluss med eksos, og de fleste av dagens kompressorunits behøver ikke oljesupply, da de har et lukket oljesystem. Om du søker litt rundt finner du helt sikkert et sett fra en eller annen fabrikant.

Det enkleste her er jo en sentrifugalkompressor. Dette som du sikkert vet er jo som en turbo, bare uten turbinhuset. Disse vil ikke gi uten videre gi noe spesiellt bedre bunndrag enn en turbo (kommer selvfølgelig an på turbooppsettet du sammenligner med), men den har desidert enklest montering, gir relativt kald ladeluft og gir som regel krefter nok, selv ved høye turtall.

Skrukompressor produserer noe mere varme enn sentrifugalkompressor og sliter litt med å opprettholde momentkurven ved veldig høye turtall.

Gir massiv respons og kraftigs bunndrag av de nevnte oppsett.

Personlig ville jeg nok gått for Turbo da det gir mye større videreutviklingspotensiale enn en kompressor, samt at denne utnytter energi du allerede har valgt å kvitte deg med i form av eksos, mao vil den ikke bruke 40hk bare for å drive seg selv slik en kompressor vil (det nøyaktige tallet må dere ta med en klype salt da det er noe jeg har hørt). og turbokit's til bmw's 6'ere synes jeg at jeg ser over alt, så det skulle vel ikke være noe problem å få tak i.

Skrevet

Jeg personlig ville gått for kompressor. Mye mindre arbeid, og mindre sjanse for at det skjer noe feil. Så er det jo litt artigere med kompressor da du får godt drag i bilen hele veien fra 0 rpm. Så er det jo ikke så veldig mange som har det heller. Eneste ulempen med det er jo at det koster litt:P

Skrevet
Så er det jo litt artigere med kompressor da du får godt drag i bilen hele veien fra 0 rpm.

bare som en heads up, så er det kun med skrukompressor dette gjelder, men du tenkte kanskje på f.eks Ess sitt twin-screw kit?

Sentrifugalkompressor må ha litt turtall for å virke.

Skrevet

Twinscrew ser jeg for meg er digg!

Hvis jeg skal lage en halvgrom banebil en gang, så må det bli en m50b28 med lysholm twinscrew tenker jeg, tror det hadde fungert veldig bra :)

Skrevet

Synes twinscrew høres helt jævlig ut. høres ut som ei humle istedet for den flotte susingen du får fra sentrifugalkompressor.

Bør dog nevnes at jeg har ikke hørt på så veldig mange av ESS sine twinscrew sett.

Skrevet

Det kan være at det er bare meg som er sær, men jeg klarer ikke å begripe at noen kan synes det der er kult. overdøve den flotte 6'er lyden med noe forferdelig pipestøy. #-o

menmen, det er jo ikke jeg som vurderer å kjøpe det heller da. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...