Arimanni Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Heisann Er sånn halveis på jakt etter ein 525ix og lurer på korleis kvaliteten er på 4x4 systemet til BMW fra denne tida. Hadde satt stor pris på litt informasjon her Takk
Z1 Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Det er opp til føreren av bilen som avgjør hvor bra bilen er . Jeg har sett flere ix med 300 km på meteret og dem virker enda . Men skal du ha på turbo og spinne på alle gir fra is til tørt så holder det ikke lenge. Har selv en 325 ix .Morsom vinter bil .
noekult Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Modellene er blytunge (automat (hvis du skal ha det), 2.5 liters motor, firehjulstrekk, tysk stor bil). Det gjør dem til mindre moro og gir deg relativt kjip drivsstofføkonomi. Problemet, slik jeg ser det, er at dette var en millionbil da den var ny, noe som innebærer at de gjerne kom med en god del utstyr - noe som igjen betyr at det er MYE som kan ryke og/eller irritere. På min "strøkne" IX begynte panaromataket å dø, jeg fikk varsellampe for ødelagt nivåkontroll hver gang jeg startet bil og hadde kjørt i 2-3 minutter (irriterende som F) og diverse småtteri. Men selve mekanikken føltes solid. Jeg kom aldri så langt som å få testet min om vinteren, men eiere generelt har vært fornøyde. Bare pass på å sjekke den ekstra nøye i forhold til hva en ville ha gjort med en standard E34. Blir du uansett ikke fornøyd, er bilene relativt lettsolgte også. Jeg kjøpte min i sommer og fikk ikke testet firehjulstrekket, men nå har du jo gyllen mulighet til å ta med den på snødekte veier og teste for deg selv Lykke til...!
pitbullblondie Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Jeg sier bare: Løp og kjøp!! Har selv 2 stk, den ene med automat og den andre er manuell, begge touringer. De er tørste, men har du råd til å fylle tanken, er dette den desidert beste bilen jeg har kjørt, ikke minst på vinterføre. Jeg bor stupbratt opp på fjellet, og har kjørt forbi brøytebilen som har fått stopp og måttet legge på kjetting flere ganger i vinter En god halvmeter nysnø er intet problem på "skogsvegen" opp fra gården. Jeg oppfatter bilen som litt si'rumpa og tung, og fryktelig trygg og traust, samtidig som den er sterk nok til å være passe morsom om du må dra på litt. Har hatt mange totalt forskjellige biler opp igjennom årene, det hører vel med å nevne at jeg er mora til et annet medlem her inne, og dermed relativt godt voksen. Mine IX'er er begge '92 modeller, ingen av dem har problemer med noe som helst, bortsett fra bytta clutch på den ene, og nå gearkasse på automaten. Såpass får man finne seg i på gamle biler som starter og går trofast uansett temperatur, (ned mot 30-) osv. Så langt er disse bilene min absolutte favoritt! P.S Se opp for rust, spes på understell/hjulbuer osv før kjøp, så sparer du deg for mye jobb..
Arimanni Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Skrevet Februar 21, 2011 Takk for mange svar! Ja har vert borti E34 før, men var litt usikker rundt kvaliteten på IX, siden dette var temmeleg "nytt" for BMW å produsere biler med 4x4. Vist eg kommer over eit bruktbart eksemplar så slår eg vel til. Ikkje det at eg trenger det så masse her i Bergen, men er litt verre når eg skal inn til min familie som bur i Sogn og over noen fjelloverganger. Samtidig, så har eg god erfaring med sikkerheiten i E34 vs andre biler av samme årsklasse/prisklasse.
lien1 Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 kompis av meg har 3 stykker, å dette er rått på vintern. alle de 3 har rulla langt over 300.000 å det er ikke noe problem me de.
noekult Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 kompis av meg har 3 stykker, å dette er rått på vintern. alle de 3 har rulla langt over 300.000 å det er ikke noe problem me de. Hvordan syns du at de "drar"? Min var utrolig daff, føltes IKKE som 170+ hk, men kan hende at saken er bedre med biler uten tung panaromatak og automat. Nesten så jeg fikk lyst på en igjen
lien1 Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 kompis av meg har 3 stykker, å dette er rått på vintern. alle de 3 har rulla langt over 300.000 å det er ikke noe problem me de. Hvordan syns du at de "drar"? Min var utrolig daff, føltes IKKE som 170+ hk, men kan hende at saken er bedre med biler uten tung panaromatak og automat. Nesten så jeg fikk lyst på en igjen han har 2 med autolat å 1 med manuell. den med manuell går selvsagt bedre, testa den med manuell mot en 525i sedan, å holdt den opp til 200, da ga begge seg, å da har ixen panoramatak. den med automat har ikke panorama tak, men med den kjørte vi fra en chevy pickup opp en lang å ganske bratt bakke, med en 2tonns graver på slep chevyn va vel av typen 6.5turbo. hadde vel ikke mer en 150, men han kom seg ikke forbi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå