menol Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 heisann har en 520i med 2.8 motor. har en stund vært plaget med motorfjusk. ligger strøkent på tomgangs turtall. begynner å jage litt rundt 2000 rpm(1sec 2000/ 1sec 1800), men vil ikke gå over 2500rpm. hvis jeg gir bånn pedal og slipper den så kveles motoren, må liksom roes nedover. sliter sterkt med å kjøre den. har vært på merkeverksted 2 ganger uten fremgang. det er ingen flere feilmeldinger, men hadde på kam.sensor før den ble byttet. byttet også bensinpumpe og bensinfilter uten hell. lyden er nesten normal utvendig, med litt pådrag så kan det høres en slags skrangling i eksosen, men dette kan komme av vibrasjoner tror jeg da. neste jeg vurderer er å skru fra hverandre alt til luftinntaket å få sjekket dette. og videre kjøpe ny motor for så å skru denne helt fra hverandre. noen tips eller hjelp? noen som har vært borti samme? som dere skjønner på meldingen så har jeg slitt med dette en stund og snakket med en del folk osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hennlid Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 har du sjekket alle sensorer og lambdasonde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Kan nok være så mangt,men tett katalysator,defekt Lmm,Lambdasonde,veivsensor.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 viewtopic.php?f=1&t=128431&hilit=m52+fjusker viewtopic.php?f=1&t=104951&hilit=m52+fjusker viewtopic.php?f=1&t=133326&hilit=m52+fjusker Her er det gjort søk på M52 fjusker Du kan bruke søkefunksjonen og du får opp mange tråder om samme emne Grunnen til at jeg bruker M52 er fordi motoren er en M52B28. Du kan også søke på andre ord, slik som b28 2,8 liter 528 ol Da har du litt lesestoff i dag PS. Velkommen til Bimmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2011 takker for det hao men burde ikke slike sensorer gitt ut feilsignal da? det var hvertfall ikke noen feilmeldinger lengre. er det mulig å få tett katalysator da? virker på en måte logisk. når jeg starter den kald så kan jeg dra første giret opp til 4-5000rpm med 80-90% effekt, men taper seg etter det. virker som om den sliter med å bli kvitt eksos eller å få luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Hadde en Audi A4 der noe i katalysatoren vippet opp ved turtall og sperret for eksos slik at den døde nesten helt, så kanskje det kan være noe i det du sier. Har ikke hørt om det på BMW men det trenger ikke bety noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 30 sek sjekk, koble fra LMM og se om det blir non forskjell. Defekt LMM kan gi feil verdier uten å trigge feilkoder i diagnosesystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2011 30 sek sjekk, koble fra LMM og se om det blir non forskjell. Defekt LMM kan gi feil verdier uten å trigge feilkoder i diagnosesystemet. har testet dette med å ta ut div ledninger rundt luftinntak og lmm. ikke sikker på akkurat hvilken som er lmm, men testet alle rundt der. men kan sikkert sjekke igjen etter middag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Hvordan er bensinforbruket? Har det godt opp? Hvis det er en realitet kan du sjekke om eksosmanifoilden har lekasje - hvis den har det drar den inn friskluft i eksosen/blåser ut eksos - da får lambdasonden feil lesing og mater på mere bensin Bruk en papirbit av tørkepapir eller dopapir og hold over maifoilden - vil blaffre om det er eksos som kommer ut. Du kan også ha falsk luft fra innsuget som gjør at den får mere luft enn det den skal ha - bruk startgass go sprut på innsuget. Turtallsøkning hvis det er det. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2011 er det forskjellig hjerne på b20 og b28? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Nei det er ikke samme. Les av nr som står på hjernen og samelign. Mener M52B28 er alene om den hjernen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 er nok katalysator som er tett ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Enkelt å sjekke. Del eksosanlegg før katalysator og ta en prøvetur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 har du sjekker coilene dine? hvis toppdekselpakkningen er litt dårlig vil den slippe litt olje ned til pluggene og gi fjusk pga overslag. gnisten går da til toppen og ikke til tennpluggen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet April 13, 2011 Forfatter Share Skrevet April 13, 2011 har fått kappa eksosen like før katalysatoren nå. virker veldig lovende. tok litt tid å få bilen opp på bukker å få kappet, men den stagnerte ikke på 2-3000 rpm lenger. turte dog ikke gå over 4k pga desibel jævli høy lyd uten noe demping. men virket ikke som noe begrensning på effekt. biltema imorgen å kjøpe noe stash for å sette sammen, å såklart ta en test tur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå