Gå til innhold

motorfjusk på e39 96mod 528i


menol
 Share

Anbefalte innlegg

heisann

har en 520i med 2.8 motor.

har en stund vært plaget med motorfjusk. ligger strøkent på tomgangs turtall. begynner å jage litt rundt 2000 rpm(1sec 2000/ 1sec 1800), men vil ikke gå over 2500rpm.

hvis jeg gir bånn pedal og slipper den så kveles motoren, må liksom roes nedover.

sliter sterkt med å kjøre den.

har vært på merkeverksted 2 ganger uten fremgang. det er ingen flere feilmeldinger, men hadde på kam.sensor før den ble byttet. byttet også bensinpumpe og bensinfilter uten hell.

lyden er nesten normal utvendig, med litt pådrag så kan det høres en slags skrangling i eksosen, men dette kan komme av vibrasjoner tror jeg da.

neste jeg vurderer er å skru fra hverandre alt til luftinntaket å få sjekket dette.

og videre kjøpe ny motor for så å skru denne helt fra hverandre.

noen tips eller hjelp? noen som har vært borti samme? som dere skjønner på meldingen så har jeg slitt med dette en stund og snakket med en del folk osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viewtopic.php?f=1&t=128431&hilit=m52+fjusker

viewtopic.php?f=1&t=104951&hilit=m52+fjusker

viewtopic.php?f=1&t=133326&hilit=m52+fjusker

Her er det gjort søk på M52 fjusker

Du kan bruke søkefunksjonen og du får opp mange tråder om samme emne :wink:

Grunnen til at jeg bruker M52 er fordi motoren er en M52B28.

Du kan også søke på andre ord, slik som b28 2,8 liter 528 ol

Da har du litt lesestoff i dag :)

PS. Velkommen til Bimmer :smoking:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for det hao

men burde ikke slike sensorer gitt ut feilsignal da? det var hvertfall ikke noen feilmeldinger lengre.

er det mulig å få tett katalysator da? virker på en måte logisk. når jeg starter den kald så kan jeg dra første giret opp til 4-5000rpm med 80-90% effekt, men taper seg etter det. virker som om den sliter med å bli kvitt eksos eller å få luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 sek sjekk, koble fra LMM og se om det blir non forskjell. Defekt LMM kan gi feil verdier uten å trigge feilkoder i diagnosesystemet.

har testet dette med å ta ut div ledninger rundt luftinntak og lmm. ikke sikker på akkurat hvilken som er lmm, men testet alle rundt der.

men kan sikkert sjekke igjen etter middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bensinforbruket? Har det godt opp?

Hvis det er en realitet kan du sjekke om eksosmanifoilden har lekasje - hvis den har det drar den inn friskluft i eksosen/blåser ut eksos - da får lambdasonden feil lesing og mater på mere bensin :(

Bruk en papirbit av tørkepapir eller dopapir og hold over maifoilden - vil blaffre om det er eksos som kommer ut.

Du kan også ha falsk luft fra innsuget som gjør at den får mere luft enn det den skal ha - bruk startgass go sprut på innsuget. Turtallsøkning hvis det er det. :D

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

har fått kappa eksosen like før katalysatoren nå. virker veldig lovende. tok litt tid å få bilen opp på bukker å få kappet, men den stagnerte ikke på 2-3000 rpm lenger. turte dog ikke gå over 4k pga desibel :P jævli høy lyd uten noe demping.

men virket ikke som noe begrensning på effekt.

biltema imorgen å kjøpe noe stash for å sette sammen, å såklart ta en test tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...