bmw cab Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Jo seff fryser vannet.Har aldri sagt noe på det jeg.Sier bare at jeg vasker mine biler for hånd.Kunne gjort det hjemme også,har en fin høytrykkspyler + tilgang til både varmt og kaldt hjemme.Men vil ikke at gårdsplassen min skal være full av is.Og sã fort bilen kommer inn i varmen,så smelter det vannet som har blitt is,og jeg kan smile mens jeg tørker det vekk. Men over til hva trãdstarter spurte om.Sier bare en ting jeg,maskinvask er noe dritt.Er ikke mindre dritt på veiene om vinteren,er faktisk mer dritt da enn på sommeren..Skjønner ikke hvordan folk kan tenke sånn,bare jeg for vekk salt fra bilen så er bilen min rein.Helt til sommeren kommer,da klager samma personen over riper,swirls og en sliten lakk som har fått maskinvask 100 ganger gjennom vinteren gjennom antall år i eiers eie.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Orket ikke lese alt, men ofte har de armene slike kanter på enden, så kan jo være de har hengt seg fast! Mange moderne maksiner har nå faste underspylere, slik at man bare kjører oppå en plattform, og her skjer det ingen skade på bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Pfff... Eg vasker bilen min i automatisk vaskemaskin om vinteren, når det er kaldere enn -10 (og det er det ofte på Voss) - og har enda ikkje fått ei ripe i bilen. VASKERIPER/swirls blir det, ja. Men det får du med svamp også (washmitt/vaskehanske er hakket mildere mot lakken, men også den gir vaskeriper etter flere vask) Det skal sies at eg kun vasker bilen i nyeste typene av vaskemaskinene. Med faste underspylere (som spyler opp gjennom gulvet). Har iallefall ikkje hatt noen ubehagelige opplevelser til nå. Vaskeripene man får polerer man bort til våren uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Jojo,godt mulig de nye typene er snillere..Men jeg er fortsatt skeptis..Men uansett,alle for vaske bilene sine på den måten de selv ønsker.Legger meg ikke oppi det.Snakket med sjefen på statoil isted,statoil der jeg bor.Ikke hele statoil konseret .Han sa at det fins regler for sånt som det der. Det kan bli dekket hvis endel ting er fulgt.Som f.eks at sidespeil er brettet inn,anntenne er skrudd av,skiboks er borte(hvis man ikke velger skiboks prog).Og denne karen har ikke noe spz forhold til biler.Men en bil som er senket og har uorginale dekk/felger har ikke krav på noe som heter erstatning.Men står det oppført i vognkortet og det er godkjent.Da har du krav på det.Siden det er en regel som sier at bilen skal ha 11 cm fra bakken,under det laveste punktet under bilen.Og det gjelder ikke skvettlapper nei..Og han hadde erstattet endel skader han,men så lenge alt var etter boka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrvangen Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Vaske gjør man for hånd... Enig med deg Mulig jeg er spesiell, men jeg liker å ta tak i svampen å vaske selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Vaska 200sx'en hos Statoil Sandvika ifjor høst. Det endte med et speil som knakk av festet sitt, uoriginal frontfanger bestående av glassfiber fikk seg en trøkk den også. Dro hjem og skaffet dokumentasjon på pris for speil og frontfanger og fikk dette utbetalt. Selvfølgelig etter mye kjefting da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Må bruke litt kjeft iblant ja;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjørgen Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Når dåkk e så dum og vaska bilan i maskin kan dåkk bære ha d så godt! ingen som e glad i bilan sine jær d.. Maskina ødelegg og ripa opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå