Anterialis Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Hei, jeg har hatt en bmw for en del år siden. Det var min første bil, og jeg kjøpte da (2006) en e36 320i 1992 mod. Var veldig fornøyd med bilen, men hadde dessverre noen feil på denne (sen 1991 mod, barnesykdommer/mandagsbil...), bla diff. bak måtte byttes, microchip fremdører, coiler, osv. MEN, nå har jeg igjen lyst på 320, og har ca 90,000kr til rådighet. Første spm. blir da om dette i det hele tatt er realistisk om jeg vil ha e46? Jeg har sett et par tre på finn.no, men er redd for å kjøpe den billigste E46-en i Norge i frykt for at jeg havner i barnesykdommerfella igjen.... Er det ting jeg burde se etter når jeg prøvekjører en slik bil? Kjente feil? Har lest litt på forumet her før jeg skrev posten, og stemmer det at jeg burde sjekke etter rust i hjulbuer og over bagasjelokklåsen? Andre steder? Andre ting som er notorisk "dårlig"/fort går i stykker på denne modellen? Dette er min første post her, og håper med det dere er litt tolmodige med meg og heller veileder meg i riktig retning om jeg gjør feil =) På forhånd takk =)
M3 Yngve Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Rust og atter rust, må du sjekke etter. Ikke kjøp en E46 uten å ha den på bukken. Se på bremse rør osv, og over alt under etter rust Dørene ruster i bunn, under kittet osv. Ikke kjøpt den billigste helst, se på en mitt på og prut på den. Minst mulig km = mindere rust. Senka bil kjørt på salta vinter veier = mye rust. Sjekk bære armer og eller alle foringer, dempere, fjærer osv. Lurt å koste på seg en Naf test kansje. Lykke til med å finne en fin bil. E46 er super bil, men dessverre er rusta et stort problem på disse.
hao Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Velkommen til Bimmer Noen E46 har et problem kalt subframe disaster. Se link http://video.google.com/videoplay?docid ... 066992482# Dette er noe som kan komme ved store belastninger på motor og gear og gjerne trimmede biler. Biler produsert etter april i 2000 har ikke dette problemet. Tviler på at dette er et problem på en 320 hvis du ikke er fullstendig ape da Kan i alle fall være lurt å få sjekket det. Spesielt hvis du får et litt for bra kjøp
Anterialis Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Skrevet Februar 20, 2011 Hjertelig takk for raske svar! M3 Yngve: Vil du tro at en vanlig Naf-test vil klare å utelukke slik rust, eller må jeg spesifisere for mekanikeren at de sjekker dette? Det er et par tre 320i-er (manuell, lite utstyr) fra 1999 til rundt 90-tusen. Ringer det noen varselbjeller hos dere mer erfarne når dere hører denne bil-pris-kombinasjonen? Eller vil jeg klare å finne en god e46 til denne prisen? =) EDIT: Om det er noe rust generelt under bilen, på dører osv., er dette noe som går ann å ta vekk? Hva koster det i så fall? Vil vel tru det er dyrt om det er på flere deler ol...? EDIT2: jeg har sett på en bil, og denne har en skade i skinnsetet (førersiden, venstre "støttepute" - sportsstoler). Er dette et hint på at bilen er MYE brukt, og kanskje et utslitt eksemplar? Hao: Takk for velkomsten =)
hao Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Kjenner lite til E46 men du finner en del ved å søke. Her er en link som kan være nyttig. Se også linken som er i innlegget viewtopic.php?f=1&t=169331&hilit=e46+rust
S.Arnesen Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Legg til 30 000 å kjøpe min 99 mod e46 coupe har kun en rustflekk på bakluka. Selges billig på grunn av noen billige småfeil som må fikses.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå