Sungam Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Har hatt noen klunkelyderi noen måneder nå men har ikke hatt tid til å sett på det. Kommer når jeg kjører over humper etc, regner med det er noe med demperene å gjøre men har som sagt ikke fått tid til å se på det. Noen som kjenner til dette, kanskje en vanlig feil ved disse bilene? (99 e46) Og hvordan kan jeg evt finne ut av hva som er feilen, lite peiling på mekking selv men har lyst til å lære!
TM custom Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 kan være flere ting det men jeg ville startet med å sjekke bærekulene for slakk
broderaron Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 kan også skyldes frost og kulde som gjør at dem fryser fast... har sett noen tråder om dette på forumet her tidligere i vinter. på min fryser demperne når det blir en 5-6 minus. da blir de stive og så kommer denne klunke lyden. når det blir mildvær er de like fine igjen. så nye dempere blir neste investering på bilen.
Mikael-B Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Fryste dempere eller lenkestag/kyllingbein/stabstagledd som er gåene.
Djsen6 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Har samme problem her.. Men har bytta bærearmer(med kuler) og feste der bærearmene skal sitte i. Å enda får æ denne lyden fra passasjer siden foran, har sett litt å ting virke normalt, men kan ikke finne noe god forklaring på det... Har bytte stabstaget(kjøttbein) også på begge sidene. Mulig demperlager? Svar hadde vært fint
Jan erik 530 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 det kan vere Bærekule, endeledd, eller fjørbeinslager Eg hadde samme problem på min da eg jekket den opp og kjede var de stor slark i endeleddet, men merket ikkje no til at det var slark under kjøring utenom duke lyder når eg kjørte i humper. etter eg byttet det var det ingen lyder lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå