Glys3r Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Olje lampen lyser etter hvert som bilen blir varm og da går den plutselig bare på 4 sylindere. Er det noen som veit om det kan være fordi bilen går i nødmodus eller noe sånt ? Dette er snakk om en m60b40 motor som sitter i en e38 1995 mod.
Leo Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Er det nok olje på motoren din? Kan da være at kanalene i motoren har godt tett av koagulert olje Hvis du ikke skrur mye selv på motor vil jeg anbefale service for rensing av de kanalene kan ikke jeg
hao Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Årsaken til at lampa lyser er jo for lite oljetrykk. Resulterer i at du havarerer motor hvis du kjører den slik. Årsaken til dårlig oljetrykk kan være flere og sammensatte Her en link av mange jeg får hvis jeg søker på dårlig oljetrykk viewtopic.php?f=1&t=177059&hilit=d%C3%A5rlig+oljetrykk
Glys3r Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Skrevet Februar 21, 2011 Men er det noen som veit om bilen går i nødmodus når den lampen lyser ? Bruker ikke bilen sånn det er nå.
sexeren Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Oljepumpa som tar kvelden? Har også hørt at boltene til pumpa løsner på disse motorene. Men det får andre bekrefte Du får få bilen på verksted dersom du ikke skrur selv.. kan fort bli dyrt viss motoren tar kvelden viss den ikke har skikkelig oljetrykk.
chipsenter1 Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 gammle 740D jeg hadde gik faktisk i nødmodus med samme problem bytter olje pumpe og alt ok igjen
Glys3r Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Skrevet Februar 22, 2011 Jeg får prøve å bytte oljepumpa da, eller ihvertfall se om den har løsnet. Takk for forslag, noen som har noen flere ideer ? Mvh Kim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå