Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

har en 2001 520i stasjonsvogn som har følgende problem.

jeg vet ABS sensoren er defekt (indikatorlampe lyser) med medfølgende følgefeil, speedometer, ABS, antispinn virker ikke, problemet er som følger at av og til bestemmer sensoren til ABD seg for å virke og når sensor bestemmer seg for å ikke virke lengre igjen så "hugger" den i bremsene (bare et kort "støt") og da bestemmer automat kassa seg for at den skal gå i nødprogram, noen ganger varer nødprogrammet til neste gang jeg starter bilen på nytt, mens andre ganger så kan den gå i nødprogram i dagesvis før den finner ut at "alt OK" igjen...

finnes det noen måte å "nullstille" sensor/kasse slik at den finner det ut med en gang ved første restart?

Mvh

Tor inge

Skrevet

hvordan resettes den da? det kan gå mange uker mellom hver gang ABS sensoren virker (den skal skiften når jeg har ledig tid, er midt oppe i en total rehab av rekkehus, så ikke tid til å krype under bil..)

det som er litt spesielt er at kassa går kun i nødprogram, hvis sensor slår seg ut og gir bremsene støt over 60 kmt, skjer det under den hastigheten så oppfører kassa seg normalt.

T.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...