SSM Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Har tatt en gang for mye nedi med M20en, så olja nekter å bli inni motoren Er det mulig å få ut den bunnpanna uten å ta ned traversen? Tenker å løsne motoren å løfte den opp så langt det går. Og pre face bunnpanne passer på facelift?
bmwe30is Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 har hatt av bunnpanna på m20 med motor i bilen før. måtte løsne motorfestene og jekke opp motoren, så får man lirket den ut
pettmon Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 det er mulig ja , men jeg måtte skru ut oljepumpa og løsne servo for og få den ut . Mulig jeg kunne løftet motoren litt til .
SSM Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Skrevet Februar 27, 2011 Var ferdig å bytte bunnpanne på torsdag jeg.....
SSM Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Skrevet Februar 28, 2011 Det som jeg gjorde var: -Fjerne plasten under motor -Løsne motorfestene -Sette elefanten i fremste løfte øye på motoren og løfte den så lang som mulig -Skru av braketten i bak kant, den som er festet i kassen -Skru av alle M6 skruene og løse oljenivå føler -Ta bunnpanna lett ut, mye plass. På den nye bunnpanna jeg hadde så slengte jeg den i en industrivaskemaskin og tok så å sveisa på en 3mm aluminiums plate på undersiden. Slik at jeg har mer å ta av. Jeg var overrasket over hvor tynn den bunnpanna er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå