jon///M Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 heisann. sitter og leter etter et datasprut jeg skal ha til min e34 M5, org 3,6l men borret og stroket til 4,0l med høyere kompresjon, smidd innmat, kvassere kammer og carbon innsug. jeg har vert i kontakt med geir haugen på bjørnstad bil og fått tilbud på electromotive gt. men jeg har begynt og høre litt forskjellig ang dette sprutet og det samme om at hr. haugen har havarert flere biler pga dårlig mapping. nå kan det jo være flere grunner/sider av disse sakene så det skal jeg ikke legge meg borti. men jeg lurer bare på om noen har noe og anbefale av alle di sprutene som finnes på markedet og om hvor jeg da bør dra for og få det mappet skikkelig. det bør være et sprut av god kvalitet. da denne bilen er tenkt og bruke som sommerbruksbil.
E36Cab1 Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Ville valgt et som er ganske bra å mappe nøyaktigt i "høy resolusjon",tenker da enten Vipec V44,Autronic eller Haltech Platinum Sport 2000. Spørs jo hvilke folk i nærområdet ditt som har erfaring med desse og kan mappe de,har endel å si det også.
Morty999 Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 jeg driver og å skal kjøpe nytt datasprut til e28'n.. jeg har valgt vipec denne gangen. er ikke like lett som haltech men mere nødvendige ting man kan koble til.. jeg ville gått for vipec ikke så dyrt heller om du snakkaer med Håland tuning
jon///M Skrevet Februar 23, 2011 Forfatter Skrevet Februar 23, 2011 ok. skal sende håland en mail og høre hva di skal ha for det. lurer på om jeg også burde ha montert større dyser.. bør jeg det? isåfall hvor store? kjører nå med org 3,6 dyser, usikker på hvor store di er.
Olelink Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Nå bor jo ikke vi bare i Trøndelag Jon, vi bor i Værdal´n, så du må begynne å tippe lotto vettu Jon. http://www.youtube.com/watch?v=sQESYsmG3q4 Og når du vinner, finner du ett high-end sprut og så tar vi en road-trip å får tuna M5´n hvor henn det måtte være en som mapper sprutet
jon///M Skrevet Februar 23, 2011 Forfatter Skrevet Februar 23, 2011 hehe, hadde jort seg med noen lotto millioner. men desverre så er nok di eneste millionene jeg kommer over har nok et - før seg og gjerne skrevet i røde tall men road trip skal vi nok få til uansett
Olelink Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 jon///M skrev: hehe, hadde jort seg med noen lotto millioner. men desverre så er nok di eneste millionene jeg kommer over har nok et - før seg og gjerne skrevet i røde tall men road trip skal vi nok få til uansett Vel, millionbeløp med - forran og i rød skrift er du ikke alene om å ha på konto oversikten Men roadtrip hadde vært noe
Morty999 Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 tipper du trenger dyser på rundt 400cc.. 3,8 dyser er vell 380cc, og hadde nok vært ypperlige for deg da
Joachim_M5 Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 PPF bremsa 343 hjulhester i en 3,8 med bare høyere komp og andre kammer. De måtte bytte ut 380cc dysene, så 400cc dyser kan nok være i minste laget. Ikke kjøp dyser før du har snakket med den som SKAL mappe bilen, så får du noe som passer.
Jørgen-A Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 tec gt er ett meget bra sprut. og det har ikke vert motorhavarier i benken til bjørnstad som kan skyldes på mapperen. Er lett og skylde på han som sitter bak spakene når motoren som kansje koster 100k går til helvete av en eller annen grunn. husk ikke alle hobby mekanikere er like gode. Jeg, Anders, hendseth, og e28turbo her inne har alle electromotive sprut og har mappet på bjørnstad flere ganger og alt har vert kjemper bra alle gangene. bilen har gått som ett skudd med mye hk og ingen ting har gått til helvete pga dårlig mapping. Syns bjørnstad i siste tiden har fått er ufortjent dårlig rykte.
jon///M Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Skrevet Februar 24, 2011 Morty999 skrev: tipper du trenger dyser på rundt 400cc.. 3,8 dyser er vell 380cc, og hadde nok vært ypperlige for deg da ok, jeg ble tipset av geir haugen at jeg burde bruke 465cc dyser.. Jørgen-A skrev: tec gt er ett meget bra sprut. og det har ikke vert motorhavarier i benken til bjørnstad som kan skyldes på mapperen. Er lett og skylde på han som sitter bak spakene når motoren som kansje koster 100k går til helvete av en eller annen grunn. husk ikke alle hobby mekanikere er like gode. Jeg, Anders, hendseth, og e28turbo her inne har alle electromotive sprut og har mappet på bjørnstad flere ganger og alt har vert kjemper bra alle gangene. bilen har gått som ett skudd med mye hk og ingen ting har gått til helvete pga dårlig mapping. Syns bjørnstad i siste tiden har fått er ufortjent dårlig rykte. som jeg nevnte i første tråd så vet jo ikke jeg grunnen til at folk havarerer. men jeg vil tro at mye av skylden ligger hos folk som regelrett misbruker bilene sine.. nå har jo jeg ingen planer om og kjøre til den ikke klarer mer. det er tross alt sommerbruksbil jeg skal bruke det til, med turer til tyskland og rundt om i norge samt litt på bane. jeg har også fått anbefalt sprutet nira. hva mener folk om dette sprutet? jeg har som sakt lite peiling på datasprut så jeg vil gjerne vite litt om hva jeg evnt kjøper.
jon///M Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Skrevet Februar 24, 2011 burde jeg foresten ha større bensin pumpe, fuelrail, regulator og slikt? jeg skal ikke kjøre turbo eller kompressor på denne, det skal være ren sugemotor.
Morty999 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 465cc dyser er nok mere riktig ja.. 500 gjør vell heller ingen ting.. nira har jeg aldri prøvd så det kan jeg ikke svare på.. org bensinpumpe og fuel rail osv holder det, men ei 044 pumpe er ikke så dyr, så du kan jo kjøpe for sikkerhets skyld..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå