Joachim_M5 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Større bensinpumpe vil jeg tørre å påstå at du MÅ ha. Mener Helge vik nevnte en gang at det var nesten å anbefale å bytte selv med standard motor, for den originale var litt i grenseland. Men det er lenge siden, husker ikke helt.
Morty999 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 er kanskje annerledes på e34 enn e28? der holder den hvertfall i massevis
Joachim_M5 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Det kan tenkes. Med tanke på datasprut så kommer det egentlig i andre rekke hva sprutet heter. Det er viktigere at du kjøper et sprut som den som skal mappe er kjent og komfortabel med. Hvis personen som skal mappe også selger sprut, så kjøp av ham, selv om du kan få kjøpe samme sprut for 500kr mindre et annet sted. Da får du all hjelp du trenger på ett sted! Har sett flere eksempel på folk som har kjøpt sprut en eller annen plass, og så spør de om hjelp med feilsøking eller kobling fra gutta på PPF. Og da blir svaret såklart: Snakk med den du har kjøpt sprutet av!
Dorris Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Jørgen-A skrev: tec gt er ett meget bra sprut. og det har ikke vert motorhavarier i benken til bjørnstad som kan skyldes på mapperen. Er lett og skylde på han som sitter bak spakene når motoren som kansje koster 100k går til helvete av en eller annen grunn. husk ikke alle hobby mekanikere er like gode. Jeg, Anders, hendseth, og e28turbo her inne har alle electromotive sprut og har mappet på bjørnstad flere ganger og alt har vert kjemper bra alle gangene. bilen har gått som ett skudd med mye hk og ingen ting har gått til helvete pga dårlig mapping. Syns bjørnstad i siste tiden har fått er ufortjent dårlig rykte. Alternativt kan du dra til Protrim i valdres.. Der driver de nesten bare med electromotive.. i samarbeid med Geir Haugen faktisk, men d er Vidar Haugene som står for mapping.. Jeg og stort sett alle kompisa mine som driver med bil og har sprut, har electromotive, og har fått mappa bilene våre der. Og d har ikke vært noe surving om for dårlig mapping der såvidt jeg veit.. Jeg er hvertfall stor fornøyd med både electromotive og protrim. Ett utrolige stødigt sprut, med utrolig mye justerings muligheter Minuset er vel at man kan nesten glemme å prøve og finne ut av d selv..
Dorris Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Og bor du oppe der burde d jo også tas i betrakning at d antagelig er bjørnstad som er nærmest, så man slipper å dra land og strand for å få hjelp vist noe går galt med sprutet, eller som d blir nevnt lenger opp her, bare litt feilsøking..
brunsame Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Jeg kjøpte electromotive tec gt nå! Har ikke montert det enda. Men grunnen til at jeg kjøpte dette er at jeg har hørt veldig mye bra om det:) og at noen i nær området mapper og selger disse. Di kjører også dette sprutet i sine biler. En 190 med m5 turbo motor og en 200sx med skyline motor:)
jon///M Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Skrevet Februar 24, 2011 Morty999 skrev: org bensinpumpe og fuel rail osv holder det, men ei 044 pumpe er ikke så dyr, så du kan jo kjøpe for sikkerhets skyld.. passer 044 pumpen rett på bilen uten og modifisere alt mulig rart? Joachim_M5 skrev: Det kan tenkes. Med tanke på datasprut så kommer det egentlig i andre rekke hva sprutet heter. Det er viktigere at du kjøper et sprut som den som skal mappe er kjent og komfortabel med. Hvis personen som skal mappe også selger sprut, så kjøp av ham, selv om du kan få kjøpe samme sprut for 500kr mindre et annet sted. Da får du all hjelp du trenger på ett sted! Har sett flere eksempel på folk som har kjøpt sprut en eller annen plass, og så spør de om hjelp med feilsøking eller kobling fra gutta på PPF. Og da blir svaret såklart: Snakk med den du har kjøpt sprutet av! har selvsakt tenkt og finne meg noen som kan mappe sprutet jeg handler, helst av der jeg handler sprutet. ang pris så er jeg ikke ut etter det billigste, men det bør være et bra sprut uten mye tull. jeg har heller ingen problemer med og måtte kjøre et stykke for og kunne mappe. så jeg legger mest vekt på kvalitet når jeg skal handle. dette blir jo ikke en bil med 6-700hk++, men håper og havne på ca 410-420hk som skal brukes til det "daglige" om det blir electromotive så blir det nok bjørnstad jeg handler. da det er nermest. har også fått fin pris på pakke med sprut og dyser 465cc av Geir.
Morty999 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 om dne passer vet je gikke.. e34 har vell pumpa i tanken ?
Joachim_M5 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 ja, e34 har pumpa i tanken. kan kjøre med 044 i tanken hvis man vil, men passer neppe "bolt on"
jon///M Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Skrevet Februar 26, 2011 ok. men ang dyser. om jeg går for 500cc dyser, vil hvilke som helst dyser passe? må jeg ha høy ohm eller lav ohm dyser? jeg har desverre ikke så mye erfaring innen dette så hadde vert greit med litt info.
Joachim_M5 Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Du bør helst kjøpe dyser som er "innlagt" i det sprutet du skal ha, da blir det mindre jobb med innstilling når den skal mappes. Er noen dyseverdier som må legges inn manuelt hvis du kjøper dyser som ikke er innlagt. Finn ut hvem som skal mappe for deg først, og hvilket sprut du skal ha, så kjøper du det som mapper/selger anbefaler.
jon///M Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Skrevet Februar 26, 2011 da skal jeg høre med arild om han selger dyser også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå