magne_ Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Jeg føler meg lurt av en person som selger mye her på bimmers, og håper at du vil komme med din mening. Både i håp om å få igjen pengene jeg mener han skylder meg, og slik at flere blir lurt av han jeg mener oppfører seg useriøst. For en tid tilbake kjøpte jeg en diff til e30. det som stod i annonsen var: Diff med shims for sperr. 40-45% selges for 3500 Jeg regnet da med at det var brems på diffen, og at det medfulgte shims for mer brems. Fikk diffen, den var ikke i spede bra stand, med noe flakrust. Skulle få shimsen et par dager senere, men har ikke fått den, da den var mistet av selger. Fikk den på bilen,men syntes ikke den bremset noe serlig. Tenkte at den var godt brukt. Er dama som har brukt bilen, så tenkte ikke mer på det. Etter en stund ble bilen solgt, og da oppga jeg at bilen hadde diffbrems, noe jeg trodde den hadde. Nye eiger åpnet diffen da den bremset så dårlig, og den hadde ikke brems i det heletatt. Skrev da melding til selger om at diffen han hadde solgt meg ikke hadde brems som den skulle ha. Han svarte at han aldri hadde påstått at den hadde brems. Jeg refererte da til annonsen, og da svarte han at han trodde at alle differ kunne få 40% brems ved å sette i shims! Svarte at det selvfølgelig ikke gikk. Han beklaget og påstod at jegvar den eneste som var missfornøyd etter en handel med han. Dette bekrefter useriøse selgere siden at jeg ikke er. Jeg foreslo at han kunne tilbakebetale differansen mellom en diff med og uten brems, men har ikke hørt mer fra han. Har også sendt endel flere pm, men han svarer ikke. Han har lest alle, og er innpå bimmers flere ganger daglig. Jeg sitter med følelsen av å ha blitt lurt, og det er ikke noen god følelse. Men burde jeg ha vist ikke hadde brems? Iogmed at prisen og annonsen etter min mening tilsa det, så var ikke jeg i tvil. Men hva er din mening? Jeg har selvfølgelig ordnet opp med kjøper av bilen, og tilbakebetalt 2500, som jeg mener er differansen mellom en diff med og uten brems. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Om annonsen antydet en diff med brems og shims til og få 40% brems, tror så klart duat det er det du kjøper. gi mannen en sjangs til og gjøre opp for seg, om ikke er her en fin tråd for useriøse/seriøse aktører ang kjøp og salg. Og den er rimelig tynn at han trodde at alle differ bla bla bla. osv. Bruker navn og info rundt saken i rette tråden vil nok sette en stopper,delvis iallefall for fremtidige lurerier. Du kunnne seff sjekket på platen på diffen,og eller dradd rundt medbringerne og sjekka sånn, men skal ikke vere nødvendig om det som står til salgs er en diff med brems. min mening.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magne_ Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2011 Om annonsen antydet en diff med brems og shims til og få 40% brems, tror så klart duat det er det du kjøper. gi mannen en sjangs til og gjøre opp for seg, om ikke er her en fin tråd for useriøse/seriøse aktører ang kjøp og salg. Og den er rimelig tynn at han trodde at alle differ bla bla bla. osv.Bruker navn og info rundt saken i rette tråden vil nok sette en stopper,delvis iallefall for fremtidige lurerier. Du kunnne seff sjekket på platen på diffen,og eller dradd rundt medbringerne og sjekka sånn, men skal ikke vere nødvendig om det som står til salgs er en diff med brems. min mening.. Takker for svar! Er nå en måned siden jeg fikk siste pm fra han. Har sendt vertfall 7 nye til han, men uten svar. Bare dette mener jeg er svært useriøst. Det var ikke lenger noen plate bak på diffen der hvor utveksling skal stå. Ja, jeg burde kjent på medbringerene. Men tenkte ikke på det da jeg viste jo at det var brems, og den måtte på uansett da den gamle lagte stygg lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Legg ut brukernavnet hans i denne tråden: viewtopic.php?f=14&t=23447 Det fortjener han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Skal være ganske så dum når du er bruker her inne, har en diff E30 (regner med han har skrudd litt på den da) og påstår alle differ kan få brems ved å shimse de. Er nok en jugekopp som så en mulighet til å tjene gode penger på en diff som ikke var verdt noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Legg ut brukernavnet hans i denne tråden: viewtopic.php?f=14&t=23447Det fortjener han. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 viewtopic.php?f=14&t=157075&hilit=Diff+med+shims+for+sperr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chipsenter1 Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 slikt skjer desverre alt for ofte, folk må lere og oppføre seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larswilliam Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=157075&hilit=Diff+med+shims+for+sperr om det er denne, så har selger alt på det tørre i følge meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chipsenter1 Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 om selger har alt på det tørre burde han jo ikke ha noe problemer med og svare for seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 om selger har alt på det tørre burde han jo ikke ha noe problemer med og svare for seg? Er vel flere her inne med litt dårli erfaring med selger .......men alle kan ikke vere fornøyd . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Kjenner selv personer som har vært og sett på biler han har solgt som var LANGT ifra den standen han opplyste om. "nei, det har jeg ikke sett før" Virker som en meget useriøs selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Jeg kan være så ærlig og si det er meg han hinter til ja, å jeg har selfølgelig tilbakebetalt. Synd alle skal legge så mye vekt på det lille negative til alle, å bare se igjennom alt det positive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chipsenter1 Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 ser jo ikke ut på tråd starter som du har gjort opp? enig med deg att mange bare leggeer vekt på det negative desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Sånn er verden om du gjør 30 ting bra og 1 ting dårli så er det den ene dem husker . Men bra du svarer for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå