Myrmo Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Hei, har en e39 med en original 520i 24v som jeg har montert turbo på. Kjører med 0,55 bar i trykk. Er kina varer men fungerer topp. Går knallgodt! 1: Noen som har prøvd å sette luftmassemåler før turbo her ? Har den før, å den napper i en elr to ganger ved pådrag noen ganger med ladetrykk ! 2: Noen som vet hvor mange hestekrefter mer jeg har fått ? Håper på gode svar !: )
SweetBMW Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Jeg har alltid hatt LMM på suge siden av turboen når jeg har hatt turbo biler. Du syns den hakker litt? Jaha hva har du gjort med bensina di da? Kjører orginalt? Da gårn for tynt iaffal, og det kan ha noe med hakkinga di å gjøra. Uten å vite noe mer om bilen din så vil jeg si at du har fått 2000hester mer på forhjula og konstant 4-hjulstrekk. Må nok komme med litt mer info gitt Dessuten så har vi en egen tråd om turbokonvertering av BMW motorer. Søkeknappen er din venn: viewtopic.php?f=1&t=180642&hilit=turbokonvertering+bmw+motorer
Myrmo Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Skrevet Februar 24, 2011 Har bensintrykksregulartor, så bensin er d nok av !
Joachim_M5 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Må nok komme med litt mer info gitt viewtopic.php?f=1&t=180642&hilit=turbokonvertering+bmw+motorer Hva skal du med mer info, "gitt"? Han skriver det er en original 520i, den har 150hk originalt. Med 0.5bar ladetrykk så skal det gi deg omtrent 50% effektøkning, altså 75hk. Går den magert så gir den nok mer, såfremt den ikke går styggmagert! Men går den magert vil den ikke gå lenge....
SweetBMW Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Hva jeg skal med mer info? 50% økning på hvilken som helst turbo? står ikke noe om generelt info rundt hva han har utenom kina kit. Alle kan si ca ca ca ca ca, derfor jeg ba om litt mer info. Så flott at du har BTR da! Og da regner jeg med at du har noe som viser AFR din også?
Joachim_M5 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 nei, ikke med hvilken som helst turbo. Men såfremt du ikke har en dyno mellom ørene dine så er det bare cirka tall du kommer fram til du også. Om han får ut 50 eller 75hk ved 0,5 bar spiller ingen rolle, når det er på det nivået der så holder "cirka" i lange baner! Skal man vite hva man har så må det bremses. Syntes bare du virket så eplekjekk når du forklarte at "her må det mer info til,gitt", for det må det strengt tatt ikke... Men som du nevnte, AFR-måler! Det er et must på slike prosjekt, hvis man har tenkt å ha en smuule kontroll på hva som skjer
D.Toft Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 tommelfingerregelen er 10% økning pr 0.1 bar ladetrykk. siden han her bare har btr så går den styggmagert, derfor napper den. det trådstarter må ha seg er bredbåndslambda av kvalitet større dyser, helst skikkelig sprut men tilnøds en slik super turbo chip. regner med han har montert en ic. vanos motor? jaja, dem liker visst ikke ladetrykk..
Joachim_M5 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 å hvorfor liker ikke en vanosmotor ladetrykk?? Føl deg fri til å dokumentere/bekrefte den teorien...!
D.Toft Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 jeg kan ikke en dritt om vanos motor. men har lest her inne at det er noe med vanos greiene som ikke gjør at vanos er tingen på turbo var snakk om å blokkere eller noe greier med vanosen..
Morty999 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Har bensintrykksregulartor, så bensin er d nok av ! bensintrykksregulator har alle biler med innsprut! og bensin kan du ikke ha nok av fordet! skaff deg en bredbåndslambda og sjekk det før du gir mere gass.. går den magert smelter du stempler
Joachim_M5 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 jeg kan ikke en dritt om vanos motor. men har lest her inne at det er noe med vanos greiene som ikke gjør at vanos er tingen på turbo var snakk om å blokkere eller noe greier med vanosen.. Kun for at folk ikke tar seg bryet/kostnaden med å mappe med vanos innkoblet. Men ellers er vanos bare gull for en turbomotor. Gir bedre respons. Regner med Fekzen har chip til vanosmotor med turbo.
Myrmo Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Skrevet Februar 24, 2011 har AFR måler ! Så det har jeg kontroll på ! var bare enn på jobben som sa at han hadde satt den før turbo ! han hadde også problemer med fusking, men der kom d fram at d va hjernen d var noe krøll i skulle bare høre om d var noen som hadde noe erfaring om å ha den foran turbo. er jo komprimert luft den får når den står etter så, hadde bare en teori
KalMar Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 har AFR måler ! Så det har jeg kontroll på ! var bare enn på jobben som sa at han hadde satt den før turbo ! han hadde også problemer med fusking, men der kom d fram at d va hjernen d var noe krøll i skulle bare høre om d var noen som hadde noe erfaring om å ha den foran turbo. er jo komprimert luft den får når den står etter så, hadde bare en teori Men er dette på en BREDBÅNDS lamda eller den orginale lamdaen du kjører afr måleren på. Stor forkjell der ! Kun Bredbånds lamdaen som gjelder !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå