leif harald Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Godkveld! Lurte på om noen har erfaring med e36 bremser på e30. Bremsene skal ikke brukes på en bil som skal piskes rundt en bane på banetider. Men som sommerbil å kansje noen runder på en bane en fin sommer. Tenker på bremsekraftfordeling forran og bak og sånn, blir det bra? (grunnen til valg av bremser er pga 5 bolt understell) Å en litt annen ting, hvordan er 3,2 forstilling i forskjell til e30 fjørbein med de såkalte hylsene med e36 lager på. Er jo mye snakk om vinkel på fjørbein på e30 som blir endret vis man bytter til e36 forstilling. Bruker man 3,2 forstilling er jo bremsene bolton, å vil være litt mer orginalt og holdbart vil jeg tro. Men bruker man e30 fjørbein med de hylsene får man den orginale vinkelen på fjørbeina, men da må man igjenn lage til adapter osv til calipper. Noe erfaring her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 3.2l bremser forran og orginale e30m3 bak gir bedre fordeling enn orginalt har jeg lest. E36M3 kaliper er bolt on på e30M3 fjærben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2011 3.2l bremser forran og orginale e30m3 bak gir bedre fordeling enn orginalt har jeg lest.E36M3 kaliper er bolt on på e30M3 fjærben Jeg også har lest mye, så derfår jeg spør etter erfaringer Men jeg har ikke m3 fjørbein, så må man jo space ut skiva om man skal ha det til og bli bolton? spaces den ut pga skiva tar i styreleddet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Tror ikke den passer rett på E30 benet, for E30M3 kalipere passer vel ikke? Skiva må spaces ut 12.8mm ja, og da står den midt i kaliperen. Den tar borti endeleddet om det ikke spaces. Det er annet innpress pä skiva da kan du si, i forhold til E30M3 skiva. Jeg har snakka med en som kan lage skiver slik at alt er bolt on. Altså Willwood skive med custom innpress så den passer nå kaliperen står skrudd i fjærbenet uten noe brakett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2011 Hmm, ok. Men som sakt jeg har ikke m3 bein, å space ut så mye blir uaktuelt da det er mye kant å miste Noen som har erfaring med komplett e36 bremser ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Jeg hadde Z3M bremser på en E30 en gang, de er jo like 3.2 M3 E36. Det funker utmerket både på vei og bane. Skal kjøre meget aktivt og bremse galt på bane med org E36 3.2 skiver. Om du da også kjøper noen gromme klosser og setter på bronsje foringer på kaliperne, blir det nok bra. Så er det jo mye rundt dette med bfk og pumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2011 Mhm fårstår. Jeg er veldig fornøyd med orginal 325 pumpe i 2002 bkf`en(den enkel, ikke dobble) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Er E36 3.2 skivene bedre enn E46 M3? De er jeg nemlig ikke imponert over.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Er E36 3.2 skivene bedre enn E46 M3? De er jeg nemlig ikke imponert over.. Nei, men på en lett E30 funker det greit. Men ved aktiv bane kjøring, blir de også varme. Men til den bruken Leif skal bruke dette til, ( om han i det hele tatt får kjørt, før han selger det ) holder det nok lenge. Org E46 M3 bremser er ikke så dårlige. Holder mange runder på Rudskogen før de ikke henger med. Da bremser du for mye, he he. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Virker greit ute på banen, men skivene blir fulle av små sprekker - og har også vært borti at de har delt seg i tre. Det er å dra konseptet med flytende skiver litt langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Februar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2011 Virker greit ute på banen, men skivene blir fulle av små sprekker - og har også vært borti at de har delt seg i tre. Det er å dra konseptet med flytende skiver litt langt. Rekner med de sprekker osv under banekjøring å harde påkjenninger. Jeg har jo borra skiver å de har kansje enda lettere får å sprekke, vis ikke kjølinga er optimal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 jeg hadde 3,2 bremser på e30 m3'n min, veldig fornøyd med det oppsettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2011 jeg hadde 3,2 bremser på e30 m3'n min, veldig fornøyd med det oppsettet. Ok, 3.2 bak også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 nei, originale bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå