Gunnar Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 Det er ikke antallet moderatorer det står på, nå har du tre moderatorer som har svart her allerede, og vi kunne tatt inn flere om vi skulle håndtert slikt i tillegg, men det er et utrolig vanskelig område å begi seg inn på. Vi har utestengt de verste, de det faktisk har vært anmeldelser og til og med foreligget dom på, men å dømme før dette har vært gjennom rettsinnstanser er meget vanskelig. Som kjøper MÅ du være oppmerksom på hva du driver med, sånn er det bare. Ellers får du gå i butikken og handle der, med de merkostandene det blir utav det. Bruktkjøp er risikosport okke som hvordan du vrir og vender på det. På nettet kan selgeren registrere seg på ny igjen dagen etterpå med nytt brukernavn og ny mail, både her og på Finn. Et alternativ er selvfølgelig betalt medlemsskap og kontoaktivering i forhold til det, men det blir nok en litt annen diskusjon. Da tror jeg vi er nødt til å tilby mer enn et forum. Hva hvis en som ikke likte deg lagde seg to brukere her inne og sendte inn klager på deg som useriøs selger? Skulle vi utestengt deg på det grunnlaget? Hvordan skal vi klare å vurdere hva som er godt nok grunnlag eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 Bra poeng gunnar. Vanskelig av og til å vurdere i en sak der det er ord mot ord. Angrer av og til på at jeg lagde den lista over seriøse/useriøse brukere. Er av og til noen som blir hengt ut på veldig tynt grunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 Angrer av og til på at jeg lagde den lista over seriøse/useriøse brukere. Er av og til noen som blir hengt ut på veldig tynt grunnlag. Synes den lista di er flott jeg Arild Dersom jeg vurderer handel med noen her inne så sjekker jeg lista først dersom jeg er i tvil. Står de nevnt på positiv-lista er det ikke så mye å spekulere videre på. Står de derimot nevnt som useriøs, bruker jeg å lete opp den siden(e) i tråden der det står hva slags useriøs gjerning brukeren har gjort, så kan jeg selv vurdere hvor tynt grunnlaget er. Hender seg jo av og til at noen bare har kjøpt brukte deler og har forventet en tilstand lik splitter nytt, og så får selger dårlig skussmål av den grunn Synes generelt å ha observert at det er mindre svindel her inne nå, så tråden din må vi nok beholde ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 Angrer av og til på at jeg lagde den lista over seriøse/useriøse brukere. Er av og til noen som blir hengt ut på veldig tynt grunnlag. Synes den lista di er flott jeg Arild Dersom jeg vurderer handel med noen her inne så sjekker jeg lista først dersom jeg er i tvil. Står de nevnt på positiv-lista er det ikke så mye å spekulere videre på. Står de derimot nevnt som useriøs, bruker jeg å lete opp den siden(e) i tråden der det står hva slags useriøs gjerning brukeren har gjort, så kan jeg selv vurdere hvor tynt grunnlaget er. Hender seg jo av og til at noen bare har kjøpt brukte deler og har forventet en tilstand lik splitter nytt, og så får selger dårlig skussmål av den grunn Synes generelt å ha observert at det er mindre svindel her inne nå, så tråden din må vi nok beholde ja Enig med deg Eivind. Har ikke opplevd noe lureri her inne, og har forhåndsbetalt flere ganger, og tatt imot forhåndsbetaling på deler. Så lenge man er en seriøs selger/kjøper, og gjør litt research om de man handler/selger med/til går det som oftes bra. Som foreksempel deg Eivind, gjennomførte en kjempehandel med deg og du prøvde å hjelpe meg med ett annet problem jeg hadde. Utestenging av forumet hjelper ikke, med mindre man må registrere fullt navn, e-mail og betale for nytt medlemsskap, da kan det fungere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 Må jo prøve å hjelpe hverandre litt av og til vettu Michael Plutselig en dag så er det jeg som trenger hjelp Det jeg ser som kan være litt kjipt for nye brukere er at kanskje ingen tør handle med dem før de liksom har hatt litt fartstid her inne. Men sånn vil det alltids være nesten samme hva man driver med. Noen kan jo være useriøs selv om de har vært aktiv lenge også, så reseach er viktig uansett dersom man er usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 Han jeg kjøpte girkassen fra hadde vel 2000 innlegg eller noe slikt, og den affæren var vel det nærmeste jeg har vært en svindel. Så tallene kan lure folk.. Dog vil jeg si oddsen for at det er svindel er betraktelig mindre om det er en aktiv bruker, spesielt om det er flere brukere som kjenner vedkomne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanM5 Skrevet Mars 4, 2011 Share Skrevet Mars 4, 2011 Jeg støtter ideen om forskuddsbetaling, og da spesielt på ting som skal sendes. Har vært uheldig med ting som har blitt sendt i oppkrav, og som i utgangspunktet har kostet noen tusen... Det har da vært snakk om ting som har veid litt, så frakta har kostet litt. Og den smellen er lite hyggelig å ta selv, når folk i utgangspunktet har virket "seriøse", og har sagt de SKAL ha det, men ikke tar det ut likevel... Har oxo tidligere avbrutt handler med enkelte her inne, da jeg har bedt om forskuddbetaling, og de plutselig har "mista" interessen for det du skal selge... Da har man jo en viss pekepinn på hva som surrer rundt i hodet til sånne folk.... Da så jeg for meg problemer med oppgjør... Leser alltid gjennom seriøse/useriøse selgere FØR jeg handler med noen jeg ikke har handlet med før. Og det vil jeg råde alle til å gjøre. En god handel starter alltid med gode forhåndsregler, OG ikke minst, LES salgstråden nøye så det ikke oppstår misforståelser i ettertid ang tilstanden på varene. (Du vet selv hvem jeg mener....!) Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 4, 2011 Share Skrevet Mars 4, 2011 Spørs jo litt om hva er useriøst. Og det er alltid to sider av en sak .Men er enig med trådstarter . Enig her ja. Vanskelig å si når selger er useriøs nok. Det må iallefall ha skjedd flere ganger(flere personer) for så og sette moderator til en vurdering. Har sett en del salg her inne der kjøper blåser om seg for at det er gjort feil. Så viser det seg at det er en naturlig årsak til en misforståelse, men kommer på tråden etter lang tid. Men da kan skaden for selger allerede ha skjedd hvis han har fått mye negativ omtale i en tråd som mange ser og når forklaringen kommer så er det få som får med seg dette. I graverende tilfeller så kunne jo noe utestengelse ha vært aktuellt, spesielt hvis det er mistanke om heleri, noe som jeg tror finnes en del av. Det er kjøper som må bruke sunn fornuft ved et kjøp og ikke forhåndsbetale, eller sjekke den positive delen av selgere(liste). Er selger listet opp flere ganger i den negative delen så er det bare å holde seg unna Må også huske at alle er uskyldig til en dom er avsagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå