Gå til innhold

På'n igjen 318iS--->M3 3,2l Godkjent hos BT


bård
 Share

Anbefalte innlegg

På denne skal jeg ikke bytte bilens el-nett, kun koble opp oljetemp måler i instrument og EWS. Hvis jeg får tid nok, regner jeg med å være ferdig i april.

Skal uansett prøve å få tatt masse bilder å legge ut her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går akkurat å få godkjent motorbyttet fra 4'er til 6'er, men marginene er selvfølgelig små.

Bilen kan umulig ha blitt observert på Nesttun:)

Har en donorbil stående klar, skal se om jeg får tatt et par bilder av den en av dagene..

Det går vel på kusehåret med en 318is? Må vel lette den litt der også med tanke på vekt? ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du et bra utgangspunkt! Kjenner tidligere eier av denne bilen! er nok et par eiere siden men. Kjørt denne bilien en del, og da var den en strøken 318is! ble godt behanldet for og si det slik :)

Bilen er et relativt godt utgangspunkt å virker til å være godt vedlikeholdt, men litt rust bak frontlyktene og hjulbuene bak er det. Gleder meg til å sette den sammen igjen allerede:) Den skal nok bli rimelig bra igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går, men er ikke så mye om å gjøre nei, har godkjent en 3,2l bygget på iS tidligere. De andre har jeg bygget på 320i og det har aldri vært noe problem.

Jada, det går vel som sagt på kusehåret.. Er hakke værre med 316, men alt går.. Spørs helt på hva du vil ha av sitteplasser osv også da.

Men 6'er kaross er jo best ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke gjort så mye med bilen idag, ble bare en liten tur for å demontere kasse på is motoren og ta den av forstillinga, ettersom det komer en kar å henter den i morgen. Så idag har jeg bare tatt av dører, bakstilling, mellomaksel, abs-pumpe og fått fjernet et par braketter i motorrom og fått vekk den verste møkka som var der.

Fikk bestillt forsterkningsplater til traverinnfestingene bak og braketter til motorrom, håper det kommer på fredag så jeg kan få sveisa litt i helga:)

Bakstillinga står bare løst under bilen foreløpig, må ta av bakfanger, som forrige eier har limt faste eller skrudd med noe skjulte skruer, for den sitter bom fast. I tillegg har han brukt låsebolter på de fine 15" så får ikke skrudd av hjula heller, prøvde med noen hylser fra biltema men det funka dårlig, de fikk ikke plass inne i felgen. Så hvis noen er interessert i 318IS understell med gode vinterdekk er det bare å rope ut:)

Et par bilder fra kveldens økt.

Sjekk forresten forrige eiers "geniale" løsning på strømkabel til stereo (trekt kabel gjennom varmeregisteret)

onsmtb80889fw3pldbhn.jpg

4r5oybeksbzn0rl5iaha.jpg

thyb8wtnvv0dstu1l73d.jpg

c18y3m11y5yc5s9ai6u1.jpg

q6yj3ow21igymzx6vi8f.jpg

8q71cu2fhfixhy3kui7z.jpg

xqqa6r66cl8flh9imvkj.jpg

ia0qx30e2pfvhhx70wfx.jpg

g2g266rvasllp7a0gkiq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsett med bilder, blir knall dette

- det er jo dette som er gøy å lese om på forumet :D

Prøver så godt jeg kan, elsker prosjekter med masse bilder sjøl, er som regel artigere enn å bare lese:)

Hvor gikk 320iA'n din til slutt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...