Gå til innhold

E38 740i ombygging til E85


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det litt ergelig at jeg allerede har bestillt... :(

Åpent kjøp i 14 dager?

Kjører du med det i bilen din nå? kjører du med 100% E85?

Nei.Har ikke montert det i min bil pga. jeg har 68km til nærmeste E85pumpe og da går vinninga opp i røyk... og min lokale Statoil får ikke E85 i nærmeste framtid... :(

Ja, du kan kjøre 100% E85 på dette kittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nop.. skal ikke være problemer med kaldstart!

http://www.whitelightning.net/why_ffv_e ... ideos.html

hvor kaldt var det der a? så ikke ut til at det var kaldere enn -2, på den golfbilen så man snøen smelta, det hjelper ikke å kjøle ned motoren med snø, problemet er kald luft, ikke kald motor. og på slutten av filmen sa han det var -18, men han hadde jakka oppe og man så ingen frostrøyk da han snakka eller fra bikja :P og en ting til jeg synes er dumt med kittet der er at det ikke er noen bryter som du kan montere inni bilen om man skal kjøre ren E85/blanding/ren 95 blyfri.

tok en titt på monteringsanvisningen for biler opp til 1999 på det kittet, aldri sett mer tragisk, må begynne å klippe opp ledningsnettet i bilen osv. og i tillegg må du kjøre og stoppe hele tiden for å justere på en justerings skrue på enheten. så for meg så er det kittet der bortkasta penger. ville heller kjøpt fra flexifuel fyren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nop.. skal ikke være problemer med kaldstart!

http://www.whitelightning.net/why_ffv_e ... ideos.html

hvor kaldt var det der a? så ikke ut til at det var kaldere enn -2, på den golfbilen så man snøen smelta, det hjelper ikke å kjøle ned motoren med snø, problemet er kald luft, ikke kald motor. og på slutten av filmen sa han det var -18, men han hadde jakka oppe og man så ingen frostrøyk da han snakka eller fra bikja :P og en ting til jeg synes er dumt med kittet der er at det ikke er noen bryter som du kan montere inni bilen om man skal kjøre ren E85/blanding/ren 95 blyfri.

tok en titt på monteringsanvisningen for biler opp til 1999 på det kittet, aldri sett mer tragisk, må begynne å klippe opp ledningsnettet i bilen osv. og i tillegg må du kjøre og stoppe hele tiden for å justere på en justerings skrue på enheten. så for meg så er det kittet der bortkasta penger. ville heller kjøpt fra flexifuel fyren

Kan du linke til den monteringsanvisningen?evnt. side nr? Har ikke sett noen plasser at du må klippe i ledningene... men, du må montere dysekontaktene på ledningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nop.. skal ikke være problemer med kaldstart!

http://www.whitelightning.net/why_ffv_e ... ideos.html

hvor kaldt var det der a? så ikke ut til at det var kaldere enn -2, på den golfbilen så man snøen smelta, det hjelper ikke å kjøle ned motoren med snø, problemet er kald luft, ikke kald motor. og på slutten av filmen sa han det var -18, men han hadde jakka oppe og man så ingen frostrøyk da han snakka eller fra bikja :P og en ting til jeg synes er dumt med kittet der er at det ikke er noen bryter som du kan montere inni bilen om man skal kjøre ren E85/blanding/ren 95 blyfri.

tok en titt på monteringsanvisningen for biler opp til 1999 på det kittet, aldri sett mer tragisk, må begynne å klippe opp ledningsnettet i bilen osv. og i tillegg må du kjøre og stoppe hele tiden for å justere på en justerings skrue på enheten. så for meg så er det kittet der bortkasta penger. ville heller kjøpt fra flexifuel fyren

Til opplysning: han sa ikke at det var MINUS 18 grader... han sa 18 grader! og med tanke på at dette er i USA så kan jeg tenke meg at han mener Fahrenheit.. eller??? Noe som tilsvarer -7,7 grader Celsius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flexifuel gir garanti på 2 år med kvitering og garanterer kaldstart funksjon virker hvis ikke da er det pengene tilbake Det sa han til meg, hva har du å si om det produktet du selger?

Jeg gir garanti ut døra.. akkurat som du når du selger noe. Utover det må du nok snakke med produsenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble oppringt av flexifuel mannen ista, ganske trivelig og seriøs fyr :) fikk vite at på en sugemotor får man en effektøkning på ca 10%, og en moment økning mellom 20-30%, og kaldstart funksjonen hans er mye bedre enn alle andre, f.eks white lightning og fuelcat har en kaldstart funksjon som kun varer i 60 sek, mens kittet fra flexifuel så varer kaldstarten til motoren har en temp på 50-60 grader. og man kan kjøre ren bensin, blanding eller ren E85 uten å trykke på noen brytere eller justere :P så jeg kommer til å bestille fra han mot slutten av juni. bedre og betale noen kroner for et kitt man veit funker bra enn å betale under 2 lapper for et USA kitt som har kvalitet langt under alt anna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble oppringt av flexifuel mannen ista, ganske trivelig og seriøs fyr :) fikk vite at på en sugemotor får man en effektøkning på ca 10%, og en moment økning mellom 20-30%, og kaldstart funksjonen hans er mye bedre enn alle andre, f.eks white lightning og fuelcat har en kaldstart funksjon som kun varer i 60 sek, mens kittet fra flexifuel så varer kaldstarten til motoren har en temp på 50-60 grader. og man kan kjøre ren bensin, blanding eller ren E85 uten å trykke på noen brytere eller justere :P så jeg kommer til å bestille fra han mot slutten av juni. bedre og betale noen kroner for et kitt man veit funker bra enn å betale under 2 lapper for et USA kitt som har kvalitet langt under alt anna :P

Fant du linken til mont.veiledningen som sa du måtte klippe i ledningsnettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flexifuel gir garanti på 2 år med kvitering og garanterer kaldstart funksjon virker hvis ikke da er det pengene tilbake Det sa han til meg, hva har du å si om det produktet du selger?

White lightning gir 5års garanti på sine kit... om det skulle være slikt at på veldig kalde dager ikke skulle få start, må man justere til litt "fetere"blanding.

Har du web adr til Flexifuel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du linken til mont.veiledningen som sa du måtte klippe i ledningsnettet?

http://www.whitelightning.net/new_e85_c ... on_4.1.pdf

var ikke vanskelig å finne dem egentlig. i monteringsanvisningen er det flere løse kabler som skal kobles inn på motorledningsnettet

Nå vet jeg ikke hvor flink du er i engelsk, men det er forskjell på "connect" og "cut"

Jeg klarer fortsatt ikke å finne noen plasser i mont.anvisningen hvor det står "cut".

Utdrag fra mont.anvisningen:

"This is a very simple procedure and requires no mechanical skills or expensive equipment. You will notice that when you view all of your vehicle’s fuel injectors on your engine that there are two wires per fuel injector."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...