Gå til innhold

E38 740i ombygging til E85


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

- Alle våre biler kan kjøres på inntil E5, det vil si fem prosent bioetanol i bensin. E85 kan ikke brukes på våre vanlige modeller uten modifikasjon, da etanol angriper slanger, pakninger og metaller.

det var litt drøyt skrevi for å si det sånn, etanol angriper ikke de tingene der mer enn bensin gjør, etanolen bare drar med seg all dritten som bensina etterlater seg. kan si at E85 er som dyserens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitet du får montert inneholder bare ny motorstyring osv., ikke noe som har med pakninger eller slanger å gjøre.

E85 er ikke så veeeeldig farlig mot slanger og pakninger som folk vil ha det, den løsner bare opp litt mer dritt enn vanlig bensin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hvertfall gjort klar bilen min til E85 konvertering, nye slanger og pakninger overalt :P og renset bensinrør osv samt dysene, så nå mangler jeg bare det kittet, men ser det blir veldig trangt med kontaktene på dysene på en M60 motor når ledningboksen ligger rett på dysene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fylt e85 på tanken. Ca. 40%. Men prisen ser ut til å ha steget da den nå koster rett over 10kr ltr.

Stemmer det at ved konvertering så øker forbruket ca. 30%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fylt e85 på tanken. Ca. 40%. Men prisen ser ut til å ha steget da den nå koster rett over 10kr ltr.

Stemmer det at ved konvertering så øker forbruket ca. 30%?

Hm.. Uansett så lenge E85 stiger sammen med bensina, så vil det være billigre, hvertfall for min del..

På Statoil på Storo kostet det 9,30 for E85 på søndag.. Svaier sikkert i prisen slik som bensin og dieselen.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Muztang289 har du kjøpt kittet?

Nei, jeg skal få dette gjort av et firma som gjør dette.. Er glad i bilen min og tørr ikke å gjøre dette selv.. Skulle få alt ferdig ( rens av drivstoff systemet, montering og kittet ) til en pris på 7-7500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bioflexifuel.com/

Disse som du linket meg.. :-)

Synes den prisen er overkommelig så velger å gjøre det om det blir noe av..! :-D

Men, dreit meg ut på søndag kveld da jeg skulle fylle E85 og bensin.. Regnet noe feil, så nå kjører jeg med 50% E85 og 50% bensin..

Dette går helt fint, eneste jeg har merket ifra å økt så mye er at motoren går noe smått ujenvt når den er kald/lunket.. Men når den blir driftvarm så går den fint.. :-)

Skal se hvordan motoren takler denne tanken, forså se om jeg velger å fylle 50/50 (E85/98B) eller holde meg på 30/70 (E85/98B).. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...