Gå til innhold

Godkjenning av ombygging, liten misforståelse! Trenger tips!

sladjan
 Share

Anbefalte innlegg

Har da bygd om min 320 til 328. Har fått godkjent fra biltilsynet og alt men har ikke vist den enda....

Leser gjennom papirene jeg fikk fra de nå og ser at de skriver at jeg må vise bilen før ombyggingen begynner, dumme meg har ikke tenkt på dette og bygde om før jeg viste den til de og solgte gamle motoren.....hadde en samtale med en av de fra BT og han sa det var ingen problem å få godkjent sånt, så jeg bare satte i gang og ombygde mens jeg sendte søknad. Fikk godkjenningspapirer 2uker etter at jeg snakket med han, velig grei fyr.

Så hva gjør jeg nå ? Noen tips ? :lol:

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med bilen inn, finn frem motor nummeret som står på blokka under innsuget og vis papirer på motor.

og understell.

skal gå bra det.

Jeg søkte omombygging av min og fikk ikke beskejd om å vise den før jeg kom inn. Der sto det bare at de skulle ha motornummeret og det tok jeg bilde av. Skulle være godt nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, for i min søknad står det at jeg skulle vise den før jeg evt. begynte.

Håper det ikke blir noe stress pga dette nå da.

Men hva kan jeg nevne som grunn til at jeg ikke viste den da?

de mistenker vell ikke at det var en karoseri bytte på gang siden de ville ha den inn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skukke tru det, har vært borti mange som måtte inn FØR de begynte å bygge, dette fordi de skulle plombere deler som ble brukt.

Jeg på min side har kjøpt det meste nytt så har kvitto på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, har kvittering på motor og gir og fortollingspapirer siden jeg kjøpte alt fra sverige.

Måtte bytte bremser bak men de brydde ikkje han seg med om jeg har kvittering eller ikke. Men siden jeg skal kjøpe bakbremser fra koed får jeg jo en kvittering der også.

var i grunn alt jeg skulle bytte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sliter nå ja, må nok skru det ut, skru delene over på donorbilen og inn og vise det!

Er det ikke nok å ta bilder av motornummer på den orginale motoren og vise disse ved godkjenning? Eventuelt få et bmw verksted å gå over de nye delene og se at disse er montert skikkelig og sjekke om bilen er i forsvarlig stand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sliter nå ja, må nok skru det ut, skru delene over på donorbilen og inn og vise det!

Er det ikke nok å ta bilder av motornummer på den orginale motoren og vise disse ved godkjenning? Eventuelt få et bmw verksted å gå over de nye delene og se at disse er montert skikkelig og sjekke om bilen er i forsvarlig stand?

Nei bmw går ikke god får noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det problem egentli ? jeg kjøpte min motor fra sverige så har ikke noe donorbil akkurat. Har alt av dokumenter på motoren sånn sett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bmw går ikke god får noe!

En kompis av meg skal inn til bmw for at de skal se på understellet, motor, bremser osv.. for å si om det er "525". han bygger om fra 520->525. Men om de tar på seg noe ansvar utenom å si at bilen er "lik" som en 525 tror jeg ikke.

Og til tråd starter ville jeg bare ta kontakt med biltilsynte og sakt hvordan ståa ligger ann. Legg deg flat, å vær ydmyk så går nok det greit. Er jo tros alt mennesker de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til tråd starter ville jeg bare ta kontakt med biltilsynte og sakt hvordan ståa ligger ann. Legg deg flat, å vær ydmyk så går nok det greit. Er jo tros alt mennesker de også!

Takker for støtte på den, er det første som slo meg i hode det du sa der. Men siden jeg har veldig lite erfaring med godkjenning av ombygd bil tenkte jeg skulle høre med andre her inne. For er greit å vite hva jeg kan konfrontere de med viss det går til helvette liksom.

Nå er han fyren som jeg snakket med veldig grei så håper på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får si ifra vis de vil skrive ut papirer på at det er brukt riktige deler! har hørt med alle bmw sjappene i landet snart :P

ja kan jo prøve å legge seg flat, men du vil slite med å dokumentere hvor delene kommer fra når de allerede står på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må til bmw forhandler for å skaffe deg papirer på at råkarosseriet er likt 320->328. Få forhandleren til å skrive ut papirer på alt av deler som er byttet til og fra bil, altså papirer på 320 delene og papirer på 328 delene. Så trenger du avgass papirer. Dette fikser forhandler også.

Iallefall.. Null stress med at du ikke har vist bilen før ombygging. De vil vel kreve chassinummer eller noen form for papirer på hvor delene kommer fra. Vet ikke hvordan det er når du kun har kjøpt delene. Men har du kvitteringer så skal det greie seg vil jeg tro.

Bilen må på vekta for å matche egenvekt.

Noe jeg kommer på i farta iallefall, håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...