Gå til innhold

Godkjenning av ombygging, liten misforståelse! Trenger tips!

sladjan
 Share

Anbefalte innlegg

Nå sier jeg det ikke får å være vanskelig!

men det er langt ifra 0 stress å søke om ombygging når bilen allerede er bygd om, du har nok en fordel med at du allerede har fått godkjent søknaden.

de har 0tolleranse får folk som bygger om før de har fått det godkjent! noe jeg sånsett er enig i.

men i norge er det jo så forskjellige fra stasjon til stasjon. så du kan jo være heldig

får satse på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må til bmw forhandler for å skaffe deg papirer på at råkarosseriet er likt 320->328. Få forhandleren til å skrive ut papirer på alt av deler som er byttet til og fra bil, altså papirer på 320 delene og papirer på 328 delene. Så trenger du avgass papirer. Dette fikser forhandler også.

Iallefall.. Null stress med at du ikke har vist bilen før ombygging. De vil vel kreve chassinummer eller noen form for papirer på hvor delene kommer fra. Vet ikke hvordan det er når du kun har kjøpt delene. Men har du kvitteringer så skal det greie seg vil jeg tro.

Bilen må på vekta for å matche egenvekt.

Noe jeg kommer på i farta iallefall, håper det hjelper!

I mitt tilfelle der jeg skal bygge om fra e34 530 til 540 har saksbehandler min skrevet i oppsumeringen fra søknaden: "Vi ser å godkjenne det omsøkte motorbytte uten ytterligere dokumentasjon, det er da en forutsetning at bilen har samme hjuloppheng og bremsekonfigurasjon som donorbil e34 540." Betyr dette at jeg ikke trenger å dokumentere at råkarosseriet er det samme på 530 så 540?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må til bmw forhandler for å skaffe deg papirer på at råkarosseriet er likt 320->328. Få forhandleren til å skrive ut papirer på alt av deler som er byttet til og fra bil, altså papirer på 320 delene og papirer på 328 delene. Så trenger du avgass papirer. Dette fikser forhandler også.

Iallefall.. Null stress med at du ikke har vist bilen før ombygging. De vil vel kreve chassinummer eller noen form for papirer på hvor delene kommer fra. Vet ikke hvordan det er når du kun har kjøpt delene. Men har du kvitteringer så skal det greie seg vil jeg tro.

I mitt tilfelle der jeg skal bygge om fra e34 530 til 540 har saksbehandler min skrevet i oppsumeringen fra søknaden: "Vi ser å godkjenne det omsøkte motorbytte uten ytterligere dokumentasjon, det er da en forutsetning at bilen har samme hjuloppheng og bremsekonfigurasjon som donorbil e34 540." Betyr dette at jeg ikke trenger å dokumentere at råkarosseriet er det samme på 530 så 540?

Jeg fikk samme svar som deg når jeg byggde en e36 m3. Det sto også at de "visste" at 320i og m3 har samme karroseri foruten forsterkningsplatene i bakstilling. Så jeg viste ingen papirer. Noen plasser er de bare vrange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme svar som deg når jeg byggde en e36 m3. Det sto også at de "visste" at 320i og m3 har samme karroseri foruten forsterkningsplatene i bakstilling. Så jeg viste ingen papirer. Noen plasser er de bare vrange...

Høres bra ut.

Det som er litt forvirrende er at i svaret fra SV står det også at: "Ved slik endring av motor må følgende kontrolleres/dokumenteres:

-Biltypene må ha samme råkarosseri; dvs. at det ikke er forsterkninger mv på råkarosseriet til modellen med den største effekten. "

Det betyr jo at jeg må bevise at det er samme råkarosseri, men i oppsumeringen står det at jeg ikke trenger det. Jeg vet ikke hva jeg skal tru på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i min søknad gitt opp delenumre på forskjellige deler, som karosseri som stemmer overens med 328, bremsekraft forsterker, bremser foran osv osv. som også ble invilget hos de så jeg sliper å få bmw gå over dette.

Men så sa han jeg måtte bytte bremser bak til 328 og dokumentere dette. jeg ser ingen problem med at en bmw verksted kan gå over og skrive under på at de bremsene er fra 328 før visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i min søknad gitt opp delenumre på forskjellige deler, som karosseri som stemmer overens med 328, bremsekraft forsterker, bremser foran osv osv. som også ble invilget hos de så jeg sliper å få bmw gå over dette.

Men så sa han jeg måtte bytte bremser bak til 328 og dokumentere dette. jeg ser ingen problem med at en bmw verksted kan gå over og skrive under på at de bremsene er fra 328 før visning.

Hvor fant du informasjon på at karosseriet på 320 og 328 er likt?

Jeg har også skrevet delenummer på orginaldeler og nye deler i min søknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant det på gs bildeler, evt kan du finne det på realoem.

Er dette god nok dokumentasjon for SV?

Det vet ikke jeg , men han jeg snakket med og han som godkjente både min og din søknad viste veldig mye om e36. Han forklarte jo så og si alt til meg og viste en god del om e36. Sikkert pga at det er så mange som bygger om disse bilene....vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...