Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver nå og monterer coilovere på bilen og finner fort ut at det ikke er noen lett jobb :P (sikkert jeg som er dårlig til å skru). Men har nå fått tatt av hele fjærbeinet fra selve chassiet og fått av bremseskiva. Da jeg nå skal fortsette kommer det et lager, det jeg da lurer på er om dette skal presses ut med hydraulisk presse? Ser også ut som om dette lageret løser seg opp da jeg tar det ut (har prøvd å banke litt med gummihammer). Er dette et engangslager eller betyr det bare at lageret er ødelagt?

Hadde vært fint me svar fra folk som har gjort dette før

Skrevet

Jeg vil egentlig anbefale deg å bytte det lageret mens du har det ute. Det koster litt, men du slipper å være bekymret over om det ble skadet under demontering.

Husker ikke helt hva jeg gjorde, men vil nesten tro jeg terset det av med en 3-arms ters eller tilsvarende.

Hjulnav og lager er én enhet, og har en lei tendens til å åpne seg utover hva er ønsket under demontering. ;)

Edit:

Jeg antar du har tatt av mutteren? ;)

4.png

Skrevet

Neida, jeg brukte de gamle. Angrer litt på det nå, siden jeg hele tiden går rundt og er bekymret for at de kanskje ble skadet hver gang jeg hører en litt unormal lyd i bilen. ;)

Skrevet

ville også kjøpt nye lagre, men du trenger ikke kjøpe m5 lagre, eneste spesielle med m5 med de er de to tappene som holder bremseskiven. litt drøyt og betale over 1000kr mer for de.

det er også 2 forskjellige abs kranser, 83 og 97mm, hvilken er det på coiloverene?

Skrevet

du må bruke en tersh for og få av lagret. anbefaler og kjøpe nytt ja. men du må vite om du skal ha 83mm eller 97mm abs krans.

Skrevet

Hva er abs kransen??

Abs kransen på coiloverne må vel være likt som alle andre K - Sport sett ?? Noen som vet hva denne er da??

Hvis ikke får jeg bare ringe GS og høre, pga er tilbake i militæret :(

Skrevet

om du ser på den tagette kransen på ringen på lagret, så skal abs følere ligge og kjenne på denne. det som bestemmer hvor stor abs krans du skal ha er hvor festepunktet for abs føler sitter på coilover kittet.

4.png

men du har vel k-sport kitt? er dette sveise kittet? isåfall så må du finne ut hvilket fjerbein det er brukt for og sveise det på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...