Whiskydenstore Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Hei. Da har jeg vært og hentet min første BMW (hvorfor har jeg ikke kjøpt meg det før??) Hentet bilen i Bodø og kjørte den til Oslo. Etter 160 mil ville både jeg og dama kjøre enda lengere Bilen er en orginal 2000 mod 320ci m-sport. Et par småproblemer har dukket opp, og lurer på om noen kan hjelpe meg med de. Første og mest irriterende er at førerdøren ikke opner seg på normal måte fra utsiden. Må nesten røske av håndtaket for og opne den. Begge dørene lekker både luft og vann, listene ser og kjennes ok ut, men virker som om dørene ikke "presser" skikkelig på de. Interiørlyset (innvendig lyspakke) får det noen ganger for seg å blinke av og på. Lyser og bare noen ganger når dørene opnes. Oljelampen lyser ca 10 sec etter motoren er startet, dette blei dialgosert før jeg kjøpte bilen og han jeg kjøpte den av mente det bare er en føler som er gåen. Er dette vanskelig og fikse? En siste ting er at hovedlykten på passaskjersiden ikke justerer seg automatisk hver gang jeg slår av og på lysene. Noen ganger går den, mens andre ganger er den helt "død" Takker på forrhånd for svar. MVH Are Kim
SweetBMW Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Normal måle døråpning: justere en skrue så KAN det hjelpe, ellers ny dørlås. Dørene lekker vann: Nye pakninger = 3000 kr stykket fra GS. Evt kan du justere dørlåse latchen for å få litt tettere dør. Oljelampa er en sensor som er dårlig. opp på bukk eller jekk opp, sitter i bånn av bånnpanna, to skruer og en pakning, skift olje is amma slengen Ang lysjustering er det mest sannsynlig en level sensor, men det kommer opp på diagnose. kan hjelpe deg med alt dette om du er interessert send en pm!
Whiskydenstore Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Normal måle døråpning: justere en skrue så KAN det hjelpe, ellers ny dørlås.Dørene lekker vann: Nye pakninger = 3000 kr stykket fra GS. Evt kan du justere dørlåse latchen for å få litt tettere dør. Oljelampa er en sensor som er dårlig. opp på bukk eller jekk opp, sitter i bånn av bånnpanna, to skruer og en pakning, skift olje is amma slengen Ang lysjustering er det mest sannsynlig en level sensor, men det kommer opp på diagnose. kan hjelpe deg med alt dette om du er interessert send en pm! Mulig jeg kontakter deg angående justering av dører og låser. Bilen har helt ny olje så da "overser" jeg det lyset til jeg skal bytte neste gang. Har du diagnose verktøy? Er vel bare snakk om en kabel sikkert. Noen som har peiling på det coupe lyset?
Espen02E30 Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Normal måle døråpning: justere en skrue så KAN det hjelpe, ellers ny dørlås.Dørene lekker vann: Nye pakninger = 3000 kr stykket fra GS. Evt kan du justere dørlåse latchen for å få litt tettere dør. Oljelampa er en sensor som er dårlig. opp på bukk eller jekk opp, sitter i bånn av bånnpanna, to skruer og en pakning, skift olje is amma slengen Ang lysjustering er det mest sannsynlig en level sensor, men det kommer opp på diagnose. kan hjelpe deg med alt dette om du er interessert send en pm! Slenger meg litt på her jeg. Kunne du utdype litt hvem skrue du mener man kan justere i forhold til at døra ikke er lett å åpne? Har sett det trikset med den skruen som sitter under gummiproppen på enden av døra men den er stram hos meg. Så du mener mulig løsning er å bytte komplett dørlås?
SweetBMW Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Ja da ere ikke så mye å justere. jeg måtte bytte dørlås. den ligger i bilen og skal ta det når jeg kommer hjem mandag kan rapportere tilbake da!
Espen02E30 Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Ja gjør gjerne det, nå om dagen blir det mye røsking gitt. Hehe.
Espen02E30 Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Bra du har gjort det før, ekke langt til Fetsund!
Myrvangen Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Jeg har et problem med dørlåsen min på min E46, når jeg setter nøkkelen inn å vrir skjer det ingenting. virker som at det er en mekanisme i låsen som har hoppet av må derfor gå inn i bagasjeluken hvis jeg låser ( ser noe dumt ut). men nå er lås og nøkkel bestilt Er det generelle problemer med dører på E46 i løpet av en vinter? pga frysninger og greier?
SweetBMW Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Ja det er et kjent problem. Facelift håndtakene som går litt opp og ut i stedet for rett ut som preface har ikke dette problemet
Whiskydenstore Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Hmmm. da lurer jeg på om jeg må ha ny lås, for den skruen "under plasten" skal være helt stram hvis da dette er den skruen som man skrur ut for og ta ut hele låsen.
SweetBMW Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 Den skruen vi snakker om sitter under en liten rund gummipropp. Den kan du bruke for justering for å gjøre håndtaket lettere. Den som sitter under plasten helt øverst er for å ta ut dørlåsen i seg selv. de tre torx boltene som sitter der er for låsekassa.
Whiskydenstore Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 ok, men da er det fortsatt håp Verken jeg eller han jeg hadde med og skrudde har skrudd bmw før, så blei mye gjetting og prøving når vi dreiv på. Men vi fikk av og på dørtrekket uten og knekke et eneste klips da. Det manglet bare et fra før, og ene skruen var nesten helt rund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå