Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Eg skal ha denne motoren i en E30 og da har eg hørt at det er lettare å sette over m50 innsug fordi det er lettare å lure startsperra. samt du for meir hest. :P

Men eg skal godkjenne denne hos BT, så vil ha minst mulig ting som ser uorginalt ut. Dei finner jo alt noe å pirke på. :P

Skrevet
ja, å montere det skal ikkje være noe problem. :P

men MÅ eg ha denne for å montere m50 innsug ? :P

Nei, du MÅ ikke ha det. Jeg gjorde dette på min egen måte, det innbærer å kappe i filler m52 innsuget for å plastsveise en del av det på m50 innsuget. Limte med tech7 utenpå sømmen etterpå så jeg var sikker på at det var tett.

Skrevet

Blir det motoren mye friskere med M50 innsug?

Har det noe for seg å gjøre dette på en M52B20 motor?

Skrevet
Hjelper ikke en dritt å bare sette over innsug. Da må bytte ut alt av elektronikken med m50b25 og kjøre med bosch 413 hjerne fra m50b25. Da slipper du å tenke på startsperra. Da må du også kjøpe litt diverse ombyggingsdeler til vannrør og tempføler siden m50 bruker litt annet opplegg der. Turner motorsport selger dette.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=602151

Ja, okei. Selvfølgelig :P

i den guiden skriver han OBD1 og OBD2. da meiner han M50 og M52 ?

men da en anna ting igjen, hvor vanskelig er det å koble om EWS2 ?

Vil ha motor så orginal som mulig når eg skal ha den på godkjenning.. :P

Skrevet
Blir det motoren mye friskere med M50 innsug?

Har det noe for seg å gjøre dette på en M52B20 motor?

ikkje på en 2,0l nei.

Det har seg sånn at 2,8l er strupet ned i innsuget.

Skrevet
Hjelper ikke en dritt å bare sette over innsug. Da må bytte ut alt av elektronikken med m50b25 og kjøre med bosch 413 hjerne fra m50b25. Da slipper du å tenke på startsperra. Da må du også kjøpe litt diverse ombyggingsdeler til vannrør og tempføler siden m50 bruker litt annet opplegg der. Turner motorsport selger dette.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=602151

Ja, okei. Selvfølgelig :P

i den guiden skriver han OBD1 og OBD2. da meiner han M50 og M52 ?

men da en anna ting igjen, hvor vanskelig er det å koble om EWS2 ?

Vil ha motor så orginal som mulig når eg skal ha den på godkjenning.. :P

M50 bruker obd1 elektronikk og m52 bruker obd2 elektronikk ja.

Det finnes folk som programmerer vekk sperra i hjernen. Da må hjernen sendes bort til noen som klarer det

Skrevet
http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm - fant denne siden. teikn over alle ledningsnetter til BMW visst nok. :P

Fant nettet til M52 og pinne nr. 18 går til startsperra. er ikkje bare til å klippe denne ? noen som har prøvd dette ? :P

Om du klipper ledninga til EWS som sier "ok nå kan du starte" så hjelper ikke det.

ALT må snakke sammen på riktig måte.

Snakk med www.rpmmotorsport.net v\ Zac. Ålreit kar.

Skrevet

Okei.

Har snakket med han, fekk tilbud en hjerne uten startsperra for 3300,- pluss frakt.

men om eg i etter tid vil sette i m50 innsug, må eg bytte lednings nett da?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...