Gå til innhold

Problemer cdveksler! Noen som kan?

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en e46 med ett søtt lite ettermontert anlegg.

Den orginale cdveksleren står i bilen, samme gjør spilleren fremme.

Det er da koblet på en alpine forsterker som driver nye høytalere i rundt i bilen, pluss en søt liten 8" subb bak i bilen. Lyden var egentlig overaskene knall bra, problemet er bare at når eg kjører cd`ene så hakker det noe grusomt, altså som om det var hakk i plata.

Gikk inn på stasjonen å kjøpte noen nye cd`er for å se om det faktisk var "hakk" i plata, men problemet var der fortsatt...

Kan det rett og slett være at cd veksleren er så dårlig at den ikke tåler bilens vibrasjoner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en vertikal og en horisontal instilling på veksleren? Er vel normalt det, og den bestemmer vilken vei veksleren skal ta støtet, står den feil vil det ikke dempe, men slå, og vil dermed ikke klare å lese av cden riktig! Skjekk ut dette på veksleren, eventuelt bruksanvisninga!

Håper det hjalp noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, fikk ikke med meg at den var original, trodde den og var ettermontert! Men disse vekslerne har en ekstrem tendens til å være noe bedritent møkk, så eventuelt åpne opp, kontrollere alle dempere, og ta en rens med solvetron, eller kontaktrens etterfulgt av blåsepistol eller lignende, få renset laseren litt...

Men til syvende og sist, for å slippe å styre med cder, kjøp deg et Dice kit, koster 1200 kroner, bytter ut cdveksler med Ipod, genialt, spør du meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med min CD veksler. Plukket den ut og tok av dekslene. Gjorde deretter rent inni der jeg kunne komme til. Smurte deretter opp alle "glideflater" og monterte den inn igjen. Funket meget bra en lang stund. Merker nå at det er på tide med en ny rens igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...