fredden3 Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Hei! Må skifte bunnpanne og clutch på min m20b25. Lurer på om eg kan skifte det når motoren står i, eller om det er enklere å ta ut motoren og så skifte ? Noen synspunkt på dette ? Noen som har ein guide på hvoran ta ut motoren, eller en godt forklaring ? Fredrik
ZhilleN Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Spørs jo om du har tilgang til bukk osv. Eller om du skal ligge under og skru?
Clerion Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 E30? Jeg skiftet min bunnpanne kun ved å løsne motorfestene og heiseopp motoren til den butta i brannmuren
Rogern Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Uten grav/bukk blir du liggende en god stund under bilen hvis du skal bytte begge deler. Det er jo mulig, men vil si det er fortere gjort å ta ut motor/gir. Blir mere skruing, men å bytte bunnpanne og clutsj vil gå som en drøm. Få med deg en kompis, så gjør du dette på en kveld.
hao Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Har du grav gjør du dette lett nedenfra med å ta ned gearboks. Bunnpanne er det bare å løsne motorfestene og løfte motoren litt. Ha litt pakninglim/stoff for å feste pakningen litt 1 kveld og 4 pils
Clerion Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Brannmuren? Torpedoen mener du vel? Såklart ;D Haha
fredden3 Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Skrevet Mars 3, 2011 Er en e30 ja Har tilgang til grav, men har ikkje girkasse-jekk... :/
hao Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Hvis dere er 2 så er det ingen problem Husk sentreringsbolt til cluthen
fredden3 Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Skrevet Mars 3, 2011 Hvis dere er 2 så er det ingen problemHusk sentreringsbolt til cluthen Ok å bruke grav du mener sant ? Vet du hvor mye girkassa veier ca ?
KalMar Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 han mener nok at det går greit vis dere er 2 i en grav/bukk å løfte ned kassen. Kassen veier vell rundt 40-50 kg. Trikset for å få ned kassen på disse bilene er å tilte motoren bakover (kassen nedover) for å komme til de øverste boltene på kassa. Forlengere og såne multi kryss kan være greie å ha. For å tilte motoren bakover må du løsne motorfestene..
fredden3 Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Skrevet Mars 3, 2011 han mener nok at det går greit vis dere er 2 i en grav/bukk å løfte ned kassen.Kassen veier vell rundt 40-50 kg. Trikset for å få ned kassen på disse bilene er å tilte motoren bakover (kassen nedover) for å komme til de øverste boltene på kassa. Forlengere og såne multi kryss kan være greie å ha. For å tilte motoren bakover må du løsne motorfestene.. Takk for tipsene Så den er såpass tung ja
|Ole| Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Hadde eg skulle gjort den jobben der hadde eg tatt ut motor ilag med girkasse, tar kanskje LITT lenger tid MEN jobben blir mykje enklere. For det første er det mykje lettere å få på ny pkn på bunnpanna, treffe bolt hull osv. For det andre blir ikkje det så sa**** trangt og få av girkassa
fredden3 Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Skrevet Mars 3, 2011 Hadde eg skulle gjort den jobben der hadde eg tatt ut motor ilag med girkasse, tar kanskje LITT lenger tid MEN jobben blir mykje enklere.For det første er det mykje lettere å få på ny pkn på bunnpanna, treffe bolt hull osv. For det andre blir ikkje det så sa**** trangt og få av girkassa ja, sjønner att det blir trangt ... hadde vert best å tatt ut motoren. Men har aldri gjort dette før Noen som har en guide om hvordan det gjørest ?
|Ole| Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Desse motorene er egentlig veldig lett å ta ut, men gjer man det for første gang så bør man merke alle ledninger og slanger på ein måte som man husker det sjølv iallefall Er nokk nokon som har ein DIY/Guide på dette her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå