Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med å få bilen (BMW 320i) til å starte og å gå når det er kaldt ute, bilen fusker når det er kaldt, jo kaldere det er desto værre er problemet. kveler seg ved 3000 omd.

Det er blitt byttet: Plugger, Vanos, motorstyreenheten (hjernen), sensor som føler på innsugningsluften.

Dette gjelder bare når bilen er kald, når den er varm er den helt fin å kjøre.

Noen som har noen tips om hva problemet kan være?

Jørgen Hoel

Skrevet

Jeg regner med at du har tatt en diagnose på den føre du har byttet alle delene?

Det kan være Lmm,falsk luft, Lambda,kam/veivsensor mm.

Lykke til :wink:

Skrevet

Ja, har hatt den på sjekk hos Brennes Auto. hvor vi de har påvist alle feilene, men etter at alle delene er blitt byttet går bilen fortsatt like dårlig.

Takk for tipset.

Skrevet

Skru av lmm og kjør deg en tur. Det kan være den. Sprekk i innsugsbelg,sprekk i vakumslange,veivhusventilasjon med sprekk,tett bensinfilter,dyser,coiler..... :wink:

• 3 months later...
Skrevet

Er usikker på dette selv må jeg innrømme, men kan være en liten sprekk i toppen kanskje. Når toppen er og blir varm, vil sprekken trykkes sammen og ikke lekke, men når kald og sammentrukket er sprekken og lekkasjen verst. Sjekk etter oljerester i kjølevann, og sjekk kompresjon på sylindrene. Lykke til.

• 4 weeks later...
Skrevet

bare for morsom hets skyld, du sier at du har renset MAF: men jeg har erfart at våre biler er EKSTREMT følsomme mot massemålere, og det har aldri hjulpet meg og rense den.

Du kunne jo prøvd og testet med en ny? Husker når jeg bygde opp min M54 325 og MAF var gåen, den ga ingen feilkoder, bare kutta ut på 4000rpm og spytta og vanskelig og starte.... bytta maf, clean as a whistle :) im just sayin, its worth a try.

Skrevet
Okei, takk,

men nå starter ikke bilen i hele tatt og pluggene er våte vær gang jeg tar dem opp, etter jeg har prøvd å starte den.

har det noe med den å gjøre å?

Ikke veit jeg men kanskje den får for mye bensin at den drukner i Bensin ? Hadde det samme problemet med lett sykkelen min og da var pluggen skikkelig våt :S Jeg justerte ned bensina og rensa pluggen og trilla den igang! Og da starta den :) Men er sikkert andre her som kan det her mer enn meg ;) Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...