Gå til innhold

E36 starter ikke etter "bad". Koblinger ok og bensinpumpe ok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått problemer med start etter å ufrivillig ha kjørt i ei MONSTERSØLEDAM i ca 60 km/t! :( Først morgenen etter kom problemene...

Av og til starter bilen helt normalt og av og til filer jeg til startmotoren sikkert er rødglødende før den starter. Når den endeli kommer i gang, går det helt fint å kjøre. På tomgang stopper den etter ei stund.

Er det kondens i bensinen eller noen andre plasser?

Skrevet

Er det E36'en i signaturen du snakker om?

Du for helt sikkert bedre respons om du presiserer i tittelen på tråden den hva slags bil det gjelder og hva problemet er. ;)

Det er jo ikke sikkert det er kondens noen steder. Kan det f.eks ha kommet vann rundt plugghettene som skaper overslag?

Skrevet

Har du sjekket luftfilter? Bløtt eller Tørt ?

Kontakter - koblinger til tenningsanlegget vått?

Har du garasje sett bilen inn og sett på en vifte etter å ha godt over alt. Tørker ut luften og fjerner kondens der det ikke skal være.

Kondens i bensin tror jeg ikke hvis du ikke hadde tanklåkket åpent.

Skrevet

Luftfilteret er helt tørt.

Nå har bilen stått et par dager. Pluggene er helt tørre. Har prøvd å bytte bensinpumpe.. Har skiftet relé uten at det ble bedre. Har sjekka etter fukt i koblinger, men det var helt tørt over alt.

Skrevet

Har du åpnet plastlokket på torpedoveggen på høyre side og sett etter der hvor hjernen sitter :?: På E36 en min var hjernen full av vann da jeg åpnet den. Det rant sikkert ut 1,5dl med vann og hjernen var en stor mugghaug.

Anbefaler alle å flytte hjernen opp mot vindusruta 1,5cm gjør susen.

Skrevet

Hei

Ja, jeg hang rimelig med nebbet da min temmelig strøkne 320ia sto full av vann ihvertfall. Må da tilsammen vært 5 liter vann inne i bilen også :shock: Ingen takluke og ingen tette dreneringshull/propper.

Dette sjekker jeg gjevnlig etter mer enn 20år med BMW.

P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...