g4ndersen Skrevet Mars 6, 2011 Skrevet Mars 6, 2011 Har fått problemer med start etter å ufrivillig ha kjørt i ei MONSTERSØLEDAM i ca 60 km/t! Først morgenen etter kom problemene... Av og til starter bilen helt normalt og av og til filer jeg til startmotoren sikkert er rødglødende før den starter. Når den endeli kommer i gang, går det helt fint å kjøre. På tomgang stopper den etter ei stund. Er det kondens i bensinen eller noen andre plasser?
S.Hafsmo Skrevet Mars 6, 2011 Skrevet Mars 6, 2011 Er det E36'en i signaturen du snakker om? Du for helt sikkert bedre respons om du presiserer i tittelen på tråden den hva slags bil det gjelder og hva problemet er. Det er jo ikke sikkert det er kondens noen steder. Kan det f.eks ha kommet vann rundt plugghettene som skaper overslag?
Leo Skrevet Mars 6, 2011 Skrevet Mars 6, 2011 Har du sjekket luftfilter? Bløtt eller Tørt ? Kontakter - koblinger til tenningsanlegget vått? Har du garasje sett bilen inn og sett på en vifte etter å ha godt over alt. Tørker ut luften og fjerner kondens der det ikke skal være. Kondens i bensin tror jeg ikke hvis du ikke hadde tanklåkket åpent.
g4ndersen Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Skrevet Mars 9, 2011 Luftfilteret er helt tørt. Nå har bilen stått et par dager. Pluggene er helt tørre. Har prøvd å bytte bensinpumpe.. Har skiftet relé uten at det ble bedre. Har sjekka etter fukt i koblinger, men det var helt tørt over alt.
g4ndersen Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Skrevet Mars 9, 2011 Og btw, nå starter ikke bilen i det hele tatt.
g4ndersen Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Skrevet Mars 9, 2011 Kan det ha noe med startsperra å gjøre?
g4ndersen Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Skrevet Mars 9, 2011 Startern går normalt. Det klikker fra dysene når jeg vrir nøkkelen. Det tyder vel på at dysene ikke får bensin?
pedro Skrevet Mars 9, 2011 Skrevet Mars 9, 2011 Har du åpnet plastlokket på torpedoveggen på høyre side og sett etter der hvor hjernen sitter På E36 en min var hjernen full av vann da jeg åpnet den. Det rant sikkert ut 1,5dl med vann og hjernen var en stor mugghaug. Anbefaler alle å flytte hjernen opp mot vindusruta 1,5cm gjør susen.
pedro Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Hei Ja, jeg hang rimelig med nebbet da min temmelig strøkne 320ia sto full av vann ihvertfall. Må da tilsammen vært 5 liter vann inne i bilen også Ingen takluke og ingen tette dreneringshull/propper. Dette sjekker jeg gjevnlig etter mer enn 20år med BMW. P
g4ndersen Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Skrevet Mars 10, 2011 Har sjekket hjernen. Tørt og fint. Var kun en del blad og barnåler der inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå