Gå til innhold

Martin's førstebil. E34 525iA


 Share

Anbefalte innlegg

hvilke høytalere har du? så ut som noen store diskanter :)

hvor fikk du rammene til dørene fra ?

Høytalerene er Digital Designs sine mellomtoner

http://www.judysbilstereo.no/spl-mellom ... mellomtone

Diskantene er også fra Digital Designs

http://www.judysbilstereo.no/spl-mellom ... et-tweeter

Diskantene er tyngre enn mellomtonene :P

De rammene er lagd av Custom på forumet på bestilling fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kjempebra ut Martin, nå gleder jeg meg til jeg skal prøve å få inn slike mellomtoner i sparkepanelene mine, hehe. Men stikker panelene utenfor litt, altså utenfor den lille kanten som lista på bilen blir liggende imot når du lukker døra? Så litt sånn ut, da må du i så fall pusse vekk litt. Ellers får du ikke igjen døra, så vær nøye når du monterer dem for godt på dørtrekkene, i tilfelle de skulle kreve litt tilpassing. Stå på videre, dette blir konge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Det er vel en del å gjøre for å få tilpassa det? Hvordan gjør du det bak elementet for å få det tett samtidig som det får nok luft?

Jeg tror ikke at det stikker noe nevneverdig uten for men det skal jeg dobbelsjekke ;) Greit å få pussa det ned før jeg får på vinylen :P

Det skal jeg gjøre! Begynner å nærme seg prøvespilling hver dag som går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg først må ta en avstøpning av karosseriet bak sparkepanelene, som jeg deretter fester bakpå de nye sparkepanelene jeg skal få frest i MDF. Slik at det blir helt tett mellom sparkepanel og karosseri. Nok luft er ikke noe problem. Kassa bak sparkepanelene går langs hele kanalen bak til b-stolpene i bilen, så er nok rundt 20 liter volum der fra før. Så er det en åpning ned i "kassa" i b-stolpen, skal se om det blir best å tette denne så det blir ei lukka kasse, eller ha den åpen så det blir mere free-air. Får nok mest midbass ved å tette igjen, men vet ikke hvordan det blir siden disse også skal spille mellomtone og ikke kun midbass.

Du får åpne bildørene og se om panelene får plass imellom listene rundt dørene, gjør de det så er det jo i orden :) Og når du skal lime dørtrekkene på dørene, gjør det på ettermiddagen slik at de får tørke med dørene lukket til dagen etter :) Så ser du om du trenger å skru dagen etter (eller om dørtrekket ligger helt inntil stålet), er jo penest hvis du slipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg først må ta en avstøpning av karosseriet bak sparkepanelene, som jeg deretter fester bakpå de nye sparkepanelene jeg skal få frest i MDF. Slik at det blir helt tett mellom sparkepanel og karosseri. Nok luft er ikke noe problem. Kassa bak sparkepanelene går langs hele kanalen bak til b-stolpene i bilen, så er nok rundt 20 liter volum der fra før. Så er det en åpning ned i "kassa" i b-stolpen, skal se om det blir best å tette denne så det blir ei lukka kasse, eller ha den åpen så det blir mere free-air. Får nok mest midbass ved å tette igjen, men vet ikke hvordan det blir siden disse også skal spille mellomtone og ikke kun midbass.

Du får åpne bildørene og se om panelene får plass imellom listene rundt dørene, gjør de det så er det jo i orden :) Og når du skal lime dørtrekkene på dørene, gjør det på ettermiddagen slik at de får tørke med dørene lukket til dagen etter :) Så ser du om du trenger å skru dagen etter (eller om dørtrekket ligger helt inntil stålet), er jo penest hvis du slipper :)

Aha. Da er jeg med. Det er den avstøpningen jeg var usikker på. Det er vel relativt åpent opp mot dashbordet nå?

Sparkepanelet ber jo om å bli brukt når det er så mye rom tilovers. :D

Det passa schmuud i mellom! Eneste er at justeringa fremst på sportstolen gjør at jeg ikke får stolen helt fram men det er bare for korte personer :P

Fant ut at jeg må dekke til heismotoren eller så synes jeg at magneten blir for nærme og kan påvirke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å lime på en bit av ei tynn antiskli-matte eller noe på rutemotoren, da har du isolasjon mot både strøm og vibrasjoner i tilfelle magneten kommer borti den:-) Bare bruk noe tynt, det er ikke god plass der, kanskje 2mm :-) Isolajonstape funker sikkert og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! :D Silent coaten er ikke for tykk, men det er lydisolasjon med aluminium, hjelper meget dårlig med å avlede strøm :P Det gjør jo et tynt lag med isolasjonstape og, men det er ihvertfall bedre :P Men for all del, du kan bare bruke det, tror ikke det har stort å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skal få update markus :P

Dro fram frontfangeren helga før 17. mai og fant ut at den fortjente litt stell.

Skrue som hadde rusta

uqs62w8yibgnpbzccwnv.jpg

Subba en del med før mitt eie

gyzouodzp37ir2v5uj6e.jpg

Så var det litt skruing

tzy5gg1optmwvr810153.jpg

2xbdqqari0ib5cr2kx7e.jpg

Stor forskjell ja

stvrrrufb6hbl7yxynut.jpg

Et bilde av verkstedet også :mrgreen:

62q210iyej2h82mxe4dq.jpg

Deler av bilen ble lakkert høsten 2010 og det måtte jeg gjøre noe med nå.. Høytrykkspyleren ble litt for sterk.

rrky366vyeuwa17tpo3m.jpg

x5x9gzsbkvqevkjz0rjr.jpg

Festet noen av ledningen i døra for å ungå så mye vibrering ;)

bloqori9k5kovnuvj8a6.jpg

Dette begynte å bli litt slitent

922ipmbj2jl8jr0dp5yc.jpg

sy6vc550ku9pqwsi6j11.jpg

Noen som husker denne?

s56vbs3q3ad67w50ou1z.jpg

Vel, jeg sliter hvertfall 8)

ty2v9bidwjqs02s3cgnl.jpg

292jorzy86dda7uzdjkb.jpg

hv3wasiwm197cnsjkthn.jpg

sxlxp157vvbavn5bb1sn.jpg

d9tbf696n3l9r09wdjgd.jpg

dr21t8ag5qhan7qc10v9.jpg

Litt forskjell :)

0uh6sa0w5bbswx1jfyn5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • gnilb changed the title to Martin's førstebil. E34 525iA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...