joachimb Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 heiå jeg lurer på om det er mye arbeid og om det går fint og bygge om en 318 sedan til 325? hvordan skal jeg få det godkjent osv?? setter stor pris på om noen kunne hjulpet meg litt med info osv! har nylig pusset helt opp en 318 sedan 85 mod.. og selvfølgeli, føler jeg MÅ ha sekser skal det bli skikkelig bmw! om jeg kjøper en 325 å bytter karroseri bare? svar svar svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 Enste som kan gi deg korrekt svar på dette er nok Statens Vegvesen! Ring avdelingen i Trondheim, og be om å få snakke med han som har ansvaret for "ombygging". Der vil du få svar på om det lar seg gjøre -eller ikke, og hva som evt må gjøres med tanke på dokumentasjon. Dette MÅ du gjøre: Skifte understell til 325, noe som innebærer 51mm fjærbein foran, ventilerte skiver bak, og så er det et extra stab-stag i bakstilling som du også må montere. Videre må du så klart ha motor, og den må du ha dokumentasjon på hvor kommer fra, altså, reg.nr og chassinummer fra bilen den kommer fra, samt en "salgskontrakt" som viser til at du har kjøpt motoren, og ikke stjælt den. Om dette holder mtp på ombygging er jeg usikker på. Grunnen til dette er at tillat forakselvekt på en 318 er mye mindre enn på en 320/323/325 grunnet mindre motor. Det er, så vidt meg bekjent, ikke lov og endre tillatt forakselvekt pr i dag. Som sagt, enkleste du kan gjøre er å ringe Biltilsynet. Om du velger Molde, evt Kristiansund er opp til deg, men jeg vet at han i Tr.heim er veldig grei på dette, i forhold til de to nevnte over her. Lykke til, og del gjerne hva som skjer videre ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toralfen Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 driver med akkurat samme saken:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 Petter Killingberg heter han du skal snakke med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachimb Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2011 takk for svar! ja jeg får ringe han å høre. skal skrive hva som skjer etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå