Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett sett M3 speiler i krom som jeg ikke får solgt, så vurderer å lakkere de.. OM det blir suksess da :) I samme farge som bilen.. Noen som har tips?

Kunne jo kanskje pussa med litt grovt papir, grunna noen strøk, finpussa og lakkert??

Skrevet

Nå vet jeg lite om hvordan det er å lakkere over krom da jeg aldri har hvert borti det.. Men du burde finne en grunning som er egnet til dette, for om ikke så kan/vil det starte å flasse fordi det ikke får noe heft..

Skrevet

vil ikke tro det er noe kupp og sanblåse plastikk men :)

Ville pust med groft, gott over til finere, dynket de i tynner og begynt med mange lag med grunning =)

Skrevet
vil ikke tro det er noe kupp og sanblåse plastikk men :)

Ville pust med groft, gott over til finere, dynket de i tynner og begynt med mange lag med grunning =)

Godt poeng. :mrgreen:

Jeg prøver, får ikke solgt de så!

Skrevet

Anbefaler ikke å dynke i tynner da dette er plastikk.. Plast blir veldig statisk ved bruk av silikonfjerner, noe som består av flere typer forskjellig tynner.. Vask med alkohol, dette holder i masse vis! :)

Slip grovt for å få bort krommen, forså puss over med finere papir også et par strøk med grunning, om du ikke ser noe sliperiper i grunninga er det bare å kjøre på med farge..

Av grunning bruker du plastikk-grunning, om ikke hefter det ikke.

Skrevet

Jeg har brukt syregrunning med god suksess på chrome før. Legger et lag vanlig slipegrunning oppå etterpå, før finpussing og lakk.

Skrevet
Gjennomsiktig plastgrunning? Hater den grunninga...

Den gjennomsiktige plastgrunningen er elendig.. Reagerer på alt og ingentinge..

Tenkte mer på plastgrunning iform av noe alle Non-sanding..

Skrevet

Lakkerte noen blanklister på en bil engang.

Der matta jeg ned chromen med grovt sandpapir og grunnet med kaldgalvanisering,det holdt bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...