Gå til innhold

M20en stoppa på tomgang.

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk ikke start på bilen i dag, det var strøm. Så tok jeg startkabler på den og da kom den.

Dette har skjedd en gang før.

Men så kjørte jeg 3min bort til en kompiss og lot bilen stå på tomgang så den fikk lade. Så etter noen minutt så sank tomgangen og det hørtes ut som den drukna.

Da ville den ikke starte igjen, fikk et par ganger den nesten var der før batteriet tok slutt. Venter nå på at pappa skal komme med bil så jeg får brukt start kabler. Er ganske sikker på den starter da.

Noen som har noen ideer her? Jeg tenker jo batteriet, men det var full guff på den tidligere i dag. Ikke så veldig kaldt heller.

Tennppugger var byttet i midten av 2009, samt bensin filter.

Jeg tenker jo rotor, fordeler og pluggledninger med en gang jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde/har det samme driten for ikke så lenge sida, der mistenker jeg laderegulatoren på dynamoen om ikke hele driten. Du kan jo prøve med et annet batteri som har garanti for at fungerer. Lyser ladelampa di i dash'n da? :)

Jeg har sånn "status-check" på batteriet mitt, hvor Grønt er toppladet/bra, svart signaliserer på at det må lades og ei farge til som sier at det er ødelagt. Da bilen min var/strømtom så viser den fortsatt grønt på batteriet, men det er flatt. Kan du ha noe alà disse symptomene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp ikke med start kabler heller nå. Fikk en liten start som varte i et par sekund, men så ville den ikke.

Får stikke ut å se litt før jeg må på jobb.

Jeg prøvde også med startkabler på min, men var ikke tegn til kjinning engang. Prøvde også å dra igang, da startet den men gikk jævlig urolig på tomgang og stoppa etter 5-6 sekunder, tilslutt ville den ikke fyre da heller.

Du hadde funnet ut noe med bensin sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, facelift tror jeg skal ha "ekstern" pumpe tror jeg, men på forskjellig plassering enn prefacelift.

Filteret kan være tingen her ja, så lenge pumpa går! Ingen lekkasjer som du veit om i en liten slange f.eks? Skal vel være bensin inn på fuelrail ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken frigjør ofte dritt som samler seg opp i løpet av årene.. Så om du har bytta bensin filter for to mnd siden (eksempel), trenger ikke d funke i dag.. Ikke aner jeg hvorfor, men de E30 tankene blir helt jævlige inni etterhvert.. Så detter d av store flak på innsiden av tanken, som smuldred seg opp, og tetter pumpe og filter med en slags leire.. Kan også være pumpa di som er tett fordi om den går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...