Polkagrislaila Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 Hei! Reglene lyder som følger; Det koster 240 kroner pr. dag for dagsprøvekjennemerker. Dagen for gyldighet starter kl. 00:00 og slutter kl. 24:00. Det er mulig å kjøpe et dagsprøvekjennemerke for noen påfølgende dager, også fra et tidspunkt noen dager senere enn kjøpsdagen. Du får kjøpt slike dagsprøvekjennemerker på trafikkstasjonene. Dagsprøvekjennemerkene, som kjøpes på trafikkstasjonene, er av "bruk og kast-typen". De er laget av en folie som klistres på bilen der de vanlige kjennemerkene ellers ville vært montert. Prøvekjennemerkene som brukes av forhandlere kalles årsprøvekjennemerker. Prøvekjennemerker tillates bare brukt på kjøretøy som ikke er registrert. De er videre bare lov å bruke til følgende formål: * Flytting av kjøretøy fra et sted til et annet * Prøving (i forbindelse med reparasjon eller annet) * Demonstrasjon (for eks. en forhandlers demonstrasjon av en ny type) * Kjøring i forbindelse med registrering Prøvekjennemerke må ikke brukes til ordinær transport av personer og gods hvis ikke trafikkstasjonen har gitt tillatelse til dette og skrevet det på kjøreseddelen. Det er førerens ansvar at et kjøretøyet er i forsvarlig stand når det brukes med prøvekjennemerker. Ved kjøp av dagsprøvekjennemerke utstedes det en kjøreseddel som må medbringes under kjøringen og vises i evt. kontroll. Men det står ingeting om hva stand bilen må være i ved prøveskilt? Kan man kjøre med prøveskilt om man ikke har frontfanger? Altså bare den stylingdelen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 Ja det er fullt mulig å kjøre uten fanger...MEN...politiet kan iføre deg kjøreforbud om det er farlige spisse kanter, eller andre ting som kan skade fotgjengere.. Utenom det er det vel skjønn og "trafikksikker" bil som gjelder...man setter ikke ut på langtur med prøveskilt uten bremser...Med mindre man planlegger å kræsje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 Du blir stoppet og får bot i værstefall uten fanger forann. Tro meg, det har jeg opplevd hver vår med lave biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2011 Pokker ta da.. Før kjøre om kvelden da og satse at guttene med blålys ikke ser meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 Altså, de stopper ikke opp på E6 og snur med saftblandern på fullt. Men dersom du er ute å cruiser på natterstid rundt om i byen eller du møter dem på en øde og forlatt vei blir du nok stoppet ja. Men å flytte bilen fra A til Å burde gå greit med mindre du er en liten donald duck og er vant til å ha uflaks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 Her er Polkagrislaila på tur med barna. UTEN FRONTFANGER http://feelsru.narod.ru/imgur/0114/02.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2011 Hahah, med mindre jeg har noen løsunger der ute en plass, så kunne det sikkert vert meg Uflaks er mellomnavnet mitt, så skal ikke se bort ifra at jeg blir stoppa.. Få bare krysse fingrene og prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå