Erlendbn Skrevet Mars 8, 2011 Skrevet Mars 8, 2011 Hei, Har tidligere vurdert å selge min ombygde m5 for et par spenn. Den er så og si komplett ombygd, men den har visse feil og mangler som må rettes opp før den kommer gjennom eu-kontrollen. Det skal ikke så alt for mye til egentlig. Men hovedproblemet er at den ikke står godkjent som en M5, men en 520 (e34). Det jeg da lurer på er: hvis jeg fikset opp alle problemene, slik at den blir eu-godkjent og omtrent prikk lik en original M5 (med original understell osv.), er det da mulig å få den godkjent ombygd? Eller må jeg ha alt av papirer fra hvor motor og andre deler stammer fra. Problemet er at jeg ikke har disse papirene tilgjengelig, jeg kjøpte den ombygd ser dere. Takker for svar!
Pedi Skrevet Mars 9, 2011 Skrevet Mars 9, 2011 Er vel ikke akkurat lett å få EU-godkjent en 520i med M5-motor heller da? Verkstedet som godkjenner det, kan jo kanskje få svi litt hvis du først får den eu-godkjent - og så kjører på biltilsynet og skal få den godkjent?
Erlendbn Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Skrevet Mars 9, 2011 Er vel ikke akkurat lett å få EU-godkjent en 520i med M5-motor heller da?Verkstedet som godkjenner det, kan jo kanskje få svi litt hvis du først får den eu-godkjent - og så kjører på biltilsynet og skal få den godkjent? Oki, hva om jeg avregistrerer den først da?
Pedi Skrevet Mars 9, 2011 Skrevet Mars 9, 2011 Ja, det er nok bedre... I de tilfellene der jeg har bygget om, har det aldri vært diskusjon rundt eu-kontroll. Ombygging er en ting, mens eu-godkjenning må en ha på plass for å få ut skilter. Men da ETTER at bilen er godkjent ombygget...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå