Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er sykt mye å velge mellom sånn sett hvis man er litt kresen. Er en del snacks ute på Kollevold også, men har ikke så mye peiling på tilbehør og ting sånn sett, så har jo en del mye igjen å lære. Det jeg hvertfall er ute etter, er et stivt oppsett til banekjøring, som er bra med tanke på kvalitet og montering.

Men som det sies her, kan hende det ikke er noe spesielt å jage rundetider med kanskje?

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg tror de kinakitene er litt for stive til skikkelig rundetidsjaging, men det er ingenting i veien for å evnt bytte fjærer bak f.eks

Skrevet
jeg tror de kinakitene er litt for stive til skikkelig rundetidsjaging, men det er ingenting i veien for å evnt bytte fjærer bak f.eks

Fleste vanlige kit fra HR, KW, Bilstein osv.. er jo stort sett litt for myke for banekjøring. Er jo laget for gatekjøring.

Skrevet

K-sport og D2 er så å si 100% like.

De er lagd i Taiwan ikke Kina. Men er jo ikke store forskjellen.

D2 kommer i flere typer.

Som f.eks

Street: Lagd for bruk på vanelig vei, men dette fungerer flott på bane også. (Dette kan justeres slik at det blir ukomfertabelt stivt men også behagelig stivt)

Drifting: Det sier vel sitt (Veldig stivt)

Track Racing: Brukes til dem som kjører rundetider, eller vanelig banekjøring for noen også.

(Veldig stivt)

0-400m Drag: Sier vel sitt denne også

Og så har de 3 forskjellige oppsett til Rally:

Rally Asphalt, Rally Gravel og Rally Snow.

Om K-sport har alle disse er jeg ikke sikker på men mye mulig..

At K-sport og D2 blir lagd på samme fabrikk stemte.. Men ikke nå lenger, D2 flytter nå 28 mars til nye lokaler.

En annen ting som er verdt å opplyse om er K-sport og D2 sine Bolt on coilover til E30..

Disse er ikke å anbefalle, skal man ha noe som fungerer ordentlig til E30 kjøper man sveisekittet.

Jeg garranterer at man ikke blir fornøyd med disse settene (Gjelder kun E30)

Kjøp sveise kitt!

Når man setter coiloveren nede i original demperen får man ikke justert mye høyde..

Og dette gjøres også med å stramme slakke fjæra.. Noe som blir helt feil.

Med sveise kitt justerer man høyden med å skru opp fjærbeinet da det er gjenger til dette.

Uten at fjæra blir strammet eller slakket.

Så kan man justere stivheten på fjæra

Og man kan justere stivheten på demperen.

Skrevet
Ordinært koster K-sport settet 8900,- men jeg skulle få det for 7642,- + frakt.

D2 settet koster 7830,- ordinært.

:D

Vi selger Street modellen for 6660kr :) (Best selgeren fra D2)

Skal man ha andre oppsett som drifting eller annet koster disse 7830kr

Skrevet

Fleste vanlige kit fra HR, KW, Bilstein osv.. er jo stort sett litt for myke for banekjøring. Er jo laget for gatekjøring.

Ja, joo, men en gatebil som blir benyttet på bane med vanlige dekk eller R-dekk trenger ikke være veldig stiv, da mister man gjerne fjæringsvei, karrosseriet flekser og man får en vanskeligere bil å kjøre.

En løpsbil, som har bur, sliks, krengningshammmere, bremser +++ og andre forsterkninger kan få utnyttet et skikkelig race oppsett, men dette har lite for seg for vanlige gatebiler.

Skrevet

Bilen blir veldig stiv, så og si en banerigget bil, med fjærtårnsstag, bur, powerflex og nå litt stivere coilovers.

Skal i utgangspunktet være en bil for å kjøre fælt med på bane, drifting blir vel det nærmeste å sammenligne da, men kan jo også hende at man kaster seg på noen rundetider, men da ser ikke for meg noen lovende karriere innen dette :)

Men K-sport settet som jeg har avbildet er vel sveisekit, altså et man blir fornøyd med? Samme med D2 settet?

Skrevet

Nå har ikke jeg kjørt min på bane med gamle understellet mitt, men K-Sport settet funka jo bra til å sladde med. Synst den var nervøs på rompa når jeg kjørte litt fort på veien. Men den satt ganske bra.

Men siden jeg ikke kjører så mye på bane så orka jeg ikke det stive greiene lenger, dessuten ble jeg jo tvinget til å bytte siden jeg skal ha godkjent senkesettet.

F.eks på Autobahn så satt jeg bare å hompa i setet over lange parti for veien var slik, hadde nok aldri merka det i en bil med mykere dempere. Man må liksom velge fant jeg ut, kan ikke ha en kose bil som er satt opp for bane. Selv om det er det som jeg jobber mot hele tiden når jeg kjøper deler.

Skrevet
Bilen blir veldig stiv, så og si en banerigget bil, med fjærtårnsstag, bur, powerflex og nå litt stivere coilovers.

Skal i utgangspunktet være en bil for å kjøre fælt med på bane, drifting blir vel det nærmeste å sammenligne da, men kan jo også hende at man kaster seg på noen rundetider, men da ser ikke for meg noen lovende karriere innen dette :)

Men K-sport settet som jeg har avbildet er vel sveisekit, altså et man blir fornøyd med? Samme med D2 settet?

KS-B16/ST fra gs til e30 er ikke sveisekitt

Dette som 8990 hos gs er dette man ikke sveiser.

Gs har et som er ferdig sveiset til 13750kr KS-B16/ST (USED HUB)

Eller Gs perfomance coilover til 8390 som er svesekitt.

Skal du kjøpe fra gs anbefaller jeg enten det som er ferdig sveiset K.sport eller Gs performance som er sveisekitt.

K.sport som ikke er sveise kitt blir du nok skuffet over, har prøvd dette selv.. Ikke bra, det er heller ikke bolt on kittet fra D2 til e30.

Sveisekitt er det som gjelder til e30. Når det kommer til D2 og K.sport

Skrevet

Skal du kjøpe fra gs anbefaller jeg enten det som er ferdig sveiset K.sport eller Gs performance som er sveisekitt.

K.sport som ikke er sveise kitt blir du nok skuffet over, har prøvd dette selv.. Ikke bra, det er heller ikke bolt on kittet fra D2 til e30.

Okei! Dette D2 drifting kitet som du har på siden din, dette er sveisekit og jeg kan bli fornøyd med et sånt et?

Skrevet

Okei! Dette D2 drifting kitet som du har på siden din, dette er sveisekit og jeg kan bli fornøyd med et sånt et?

D2 Drift er kun lagd som sveisekitt til e30 ;)

Jeg er 100% sikker på at du blir mere fornøyd med et sveise kitt en "bolt on"

Men dette må du jo nesten teste ut for at du skal se/merke forskjellen.

Drift er stivt, men er det dette du er ute etter og du skal drifte er dette et supert kit som jeg er sikker på at du blir fornøyd med.

D2 legger ned fra 25-28 mars da de skal flytte så om du ønsker dette raskt må det bestilles fort så vi får med dette før de flytter.

Om ikke tar det litt over 1 mnd før D2 åpner nye dører igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...