magne_ Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Stilig farge det der, men vanskelig å holde ren! Hehe, ja absolutt! Hele bilen er hvit under pr idag, så vet hva det går i Men skal sprøyte på tectyl under bilen, for å få den sort.. Men har go tilgang på høytrykkspyler der bilen for det meste står, så blir nok å spyle den under etter hver gang den har vært på veien
magne_ Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Har fått tatt meg ei økt i dag. Har tectylert hele bilen under. En skikkelig drittjobb, men greit når det er gjort. Har ikke noen bilder fra før jeg begynte, men bilen var lakkert hvit på undersiden. Men det som er, er at han som hadde bilen tidligere å sto for lakeringen, har lakket oppå den orginale tectylen. Det henger jo ikke serlig godt, så har flasset en del store flak. Jeg har tidligere pikket med skrujern for å få bort all den løse lakken. Og det som ikke løsnet forholdsvis lett, får bare henge igjen og få tectyl overseg Legger ut et par bilder, selv om det ikke er så spennende... Har også fått polert opp bruksbilen, legger ut et par bilder av den også
magne_ Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Har fått gjort litt småting i det siste. Fikk bakre bærearms "foringer" fra AKG av dama til bursdagen Har også byttet ut girkassen. Den jeg hadde var en 535 kasse fra alpina. Men har nå byttet den ut med en e34 m5 kasse Baksltillinga er sammenskrudd: Fikk god hjelp av kompiser til å sette opp arbeidsbenk, henge opp bakkstillinga og sette kassen på motoren. Har også fått ryddet og fått mer system rundt bilen, hjelper på endel det! Er igang med å lage til fester til bakre stabbstag. De orginale festene er kappet bort, samt bjlken dem satt på er tatt bort. Men heldigvis så har en annen i skrulokalet en e30 som han holder på å resturere, så får målt på hans bil på hvor festet skal stå. Først satt jeg på en liten plate på et firkantet bjelke. Slik blir det med festet fra IE: La på en plate på toppen, for å feste festeanordningen i øvre kant, samt å få mer styrke i konstruksjonen. Her står det punktet fast i bil: Slik ser det ut fra undersiden, med provosorisk tilkoblet stabbsag og bærearm: Har dobbelsjekket alle måla, og det stemmer overaskende bra! Men venter til jeg har fått lagt til festet på andre sida samt montert sammen før jeg helsveiser festet. Det er liten plass i overkant av diffen, der hvor stabbstager skal stå.. Men mener at jeg har sett bilder av en annen bil som hadde 535 diff og stabbstag bak?!
magne_ Skrevet April 30, 2011 Forfatter Skrevet April 30, 2011 Har fått gjort endel med bilen i det siste Har også fått en del hjelp og sosial støtte fra Tommy og Jarle som jeg setter stor pris på! Jeg har fått sandblåst tannstanga. Den var slik: Og ble slik: Har vasket og byttet foringen på styreleddet: Motoren har fått seg en vask: Jeg har malt motorrommet. Slik var det før: Og slik er det nå: Jeg har klattet mye med å få stabbstaget bak til å fungere optimalt, men mener at jeg har funnet en løsning som fungerer nå. IE stager er nesten dobbelt så tykt som org + at jeg tror det har mindere bøy. Derfor så sleit jeg med at det tok borti diffen. Det som ble løsningen, var å heve det 25mm.. Det kommer til å stikke opp i bagasjerommet, men er ikke så farlig. Jeg synes at det er viktigere med skikkelig stabbstag, enn et pent bagsjerom! Dette skal selvfølgelig kappes litt og helsveises, men slik blir det stående: For en tid tilbake lurte jeg veldig på hvordan jeg skulle få AN tilkobling til oljekjøler. Hørte litt rundt, men svært få viste hvordan dette var lurt å lage til. Jeg ville ikke ha ekstra lokk på filter for uttak til oljekjøler, men bruke de orginale. Det som ble løsningen, var enkelt nok å gjenge opp der hvor de orginale slangene går inn i oljefilterhuset. Det ser slik ut: Tok ut innmaten i filteret, er vell en slaks termostat. Satte det fast i søyleboren, og vatret slik at boren traff rett ned i de eksisterende hullene. Borret med 15,5 bor. Etterpå gjenget jeg opp med en M18*1,5 gjengetapp. Litt synn å kjøpe en så dyr gjengetapp kun for 2 hull Da så det slik ut: Skrudde så i M18*AN8 adaptere i hullene, og er veldig fornøyd med resultatet. La en o-ring imellom, satser på at det blir tett Til slutt er noen helhetsbilder av bilen:
magne_ Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Skrevet Mai 2, 2011 Har kjøpt meg nytt bremse sett til bilen! Hadde en svært hyggelig handel med Lars335, kan anbefale han! Er et sett som stammer fre 300.mm.de. Det har kalippere fra porsche boxer, og har 300mm skiver forrann, og 294 bak. Alt av branketter og monteringsdeler passet 100%, sjeldent men kjekt når det er slik! Bremsekalipperen forran: Montert: Bakre kalipperen ved siden av en vannflaske: Har fått montert opp endel i motorrommet, samt lagt opp nye bremserør. Har også festet nitrogen beholderen til coiloverene inne i motorrommet, synes det ble bra! Har også fått laget ferdig frontplata, med fester til oljekjøler. Det ble den enkleste og raskeste metoden, og ikke med orginalvangen slik som det burde ha vært..
davrin Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Begynner å se ordentlig bra ut dette her Magne! Så gromme ut de nye bremsene;) Hørte dere måtte kjøre langt for de? hehe
magne_ Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 Begynner å se ordentlig bra ut dette her Magne! Så gromme ut de nye bremsene;) Hørte dere måtte kjøre langt for de? hehe Takk for det! Ja, det ble en ganske lang tur.. Men er ikke så farlig det, når det du skal hente ser bedre ut enn forventet! Værre hvis det hadde sett helt jævlig ut, eller vert bomtur
magne_ Skrevet Mai 25, 2011 Forfatter Skrevet Mai 25, 2011 Har fått gjort endel mer i det siste.. Har byttet utvekslingen på diffen. Den var 2.93, men har nå innmaten fre e34 m5 som er 3.91 Har fått tilbake nav og div deler fra eloksering. Dette er nå montert: Slik ser navet ut etter eloksering: Ble en litt rask løsning på bensinsystemet med lånt fuelcell, pga vill gjerne prøve bilen før jeg reiser på ferie: Har laget nytt feste til hovedstrømmbryter inni bilen, samt fått meg bremsereduksjonsventil til bakbremsene: Har fått montert vifter på radiatoren: Eletrisk vannpumpe: Har kjøpt meg et skikkelig sveiseapp, og laget ei ramme det kan stå på: Er ganske trangt her, men all klaring er god klaring! Bjynner å nerme seg noe i motorrommet: Bilen har nå blitt brukt en del, og alt fungerer som det skal! Men karosseriet ser fremdeles ikke bra ut.. Så jeg har kjøpt meg et E30 M3 karosseri som mesteparten skal flyttes over til Er en del arbeid som må gjøres på det nye karosseriet, men lager egen prosjekttråd om det..
quanto Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Blir bra detta skal du på september treffet på rudskogen eller? Sånn at vi kan få draget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå