Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stilig farge det der, men vanskelig å holde ren! :)

Hehe, ja absolutt! Hele bilen er hvit under pr idag, så vet hva det går i :P Men skal sprøyte på tectyl under bilen, for å få den sort.. Men har go tilgang på høytrykkspyler der bilen for det meste står, så blir nok å spyle den under etter hver gang den har vært på veien :)

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har fått tatt meg ei økt i dag. Har tectylert hele bilen under. En skikkelig drittjobb, men greit når det er gjort. Har ikke noen bilder fra før jeg begynte, men bilen var lakkert hvit på undersiden.

Men det som er, er at han som hadde bilen tidligere å sto for lakeringen, har lakket oppå den orginale tectylen. Det henger jo ikke serlig godt, så har flasset en del store flak. Jeg har tidligere pikket med skrujern for å få bort all den løse lakken. Og det som ikke løsnet forholdsvis lett, får bare henge igjen og få tectyl overseg :P Legger ut et par bilder, selv om det ikke er så spennende...

IMG_0437.jpg

IMG_0429.jpg

Har også fått polert opp bruksbilen, legger ut et par bilder av den også :P

IMG_0386.jpg

IMG_0411.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Har fått gjort litt småting i det siste.

Fikk bakre bærearms "foringer" fra AKG av dama til bursdagen :)

DSC00865.jpg

Har også byttet ut girkassen. Den jeg hadde var en 535 kasse fra alpina. Men har nå byttet den ut med en e34 m5 kasse :)

DSC00867.jpg

Baksltillinga er sammenskrudd:

DSC00868.jpg

Fikk god hjelp av kompiser til å sette opp arbeidsbenk, henge opp bakkstillinga og sette kassen på motoren. Har også fått ryddet og fått mer system rundt bilen, hjelper på endel det!

Er igang med å lage til fester til bakre stabbstag. De orginale festene er kappet bort, samt bjlken dem satt på er tatt bort.

Men heldigvis så har en annen i skrulokalet en e30 som han holder på å resturere, så får målt på hans bil på hvor festet skal stå.

Først satt jeg på en liten plate på et firkantet bjelke.

IMG_0469.jpg

Slik blir det med festet fra IE:

IMG_0471.jpg

La på en plate på toppen, for å feste festeanordningen i øvre kant, samt å få mer styrke i konstruksjonen. Her står det punktet fast i bil:

IMG_0474.jpg

Slik ser det ut fra undersiden, med provosorisk tilkoblet stabbsag og bærearm:

IMG_0477.jpg

Har dobbelsjekket alle måla, og det stemmer overaskende bra! Men venter til jeg har fått lagt til festet på andre sida samt montert sammen før jeg helsveiser festet.

Det er liten plass i overkant av diffen, der hvor stabbstager skal stå.. Men mener at jeg har sett bilder av en annen bil som hadde 535 diff og stabbstag bak?!

• 2 weeks later...
Skrevet

Har fått gjort endel med bilen i det siste :)

Har også fått en del hjelp og sosial støtte fra Tommy og Jarle som jeg setter stor pris på!

Jeg har fått sandblåst tannstanga. Den var slik:

IMG_0465.jpg

Og ble slik:

IMG_0489.jpg

Har vasket og byttet foringen på styreleddet:

IMG_0492.jpg

Motoren har fått seg en vask:

IMG_0513.jpg

Jeg har malt motorrommet. Slik var det før:

IMG_0496.jpg

Og slik er det nå:

IMG_0502.jpg

Jeg har klattet mye med å få stabbstaget bak til å fungere optimalt, men mener at jeg har funnet en løsning som fungerer nå. IE stager er nesten dobbelt så tykt som org + at jeg tror det har mindere bøy. Derfor så sleit jeg med at det tok borti diffen. Det som ble løsningen, var å heve det 25mm.. Det kommer til å stikke opp i bagasjerommet, men er ikke så farlig. Jeg synes at det er viktigere med skikkelig stabbstag, enn et pent bagsjerom!

IMG_0517.jpg

Dette skal selvfølgelig kappes litt og helsveises, men slik blir det stående:

IMG_0518.jpg

For en tid tilbake lurte jeg veldig på hvordan jeg skulle få AN tilkobling til oljekjøler. Hørte litt rundt, men svært få viste hvordan dette var lurt å lage til. Jeg ville ikke ha ekstra lokk på filter for uttak til oljekjøler, men bruke de orginale.

Det som ble løsningen, var enkelt nok å gjenge opp der hvor de orginale slangene går inn i oljefilterhuset. Det ser slik ut:

IMG_0501.jpg

Tok ut innmaten i filteret, er vell en slaks termostat. Satte det fast i søyleboren, og vatret slik at boren traff rett ned i de eksisterende hullene. Borret med 15,5 bor. Etterpå gjenget jeg opp med en M18*1,5 gjengetapp. Litt synn å kjøpe en så dyr gjengetapp kun for 2 hull :P Da så det slik ut:

IMG_0519.jpg

Skrudde så i M18*AN8 adaptere i hullene, og er veldig fornøyd med resultatet. La en o-ring imellom, satser på at det blir tett :)

IMG_0523.jpg

Til slutt er noen helhetsbilder av bilen:

IMG_0506.jpg

IMG_0510.jpg

IMG_0511.jpg

Skrevet

Har kjøpt meg nytt bremse sett til bilen!

Hadde en svært hyggelig handel med Lars335, kan anbefale han! Er et sett som stammer fre 300.mm.de. Det har kalippere fra porsche boxer, og har 300mm skiver forrann, og 294 bak. Alt av branketter og monteringsdeler passet 100%, sjeldent men kjekt når det er slik! :)

Bremsekalipperen forran:

IMG_0524.jpg

Montert:

IMG_0527.jpg

Bakre kalipperen ved siden av en vannflaske:

IMG_0537.jpg

Har fått montert opp endel i motorrommet, samt lagt opp nye bremserør. Har også festet nitrogen beholderen til coiloverene inne i motorrommet, synes det ble bra! :)

IMG_0530.jpg

IMG_0532.jpg

IMG_0534.jpg

Har også fått laget ferdig frontplata, med fester til oljekjøler. Det ble den enkleste og raskeste metoden, og ikke med orginalvangen slik som det burde ha vært..

IMG_0538.jpg

IMG_0540.jpg

IMG_0542.jpg

Skrevet
Begynner å se ordentlig bra ut dette her Magne! Så gromme ut de nye bremsene;) Hørte dere måtte kjøre langt for de? hehe

Takk for det! :)

Ja, det ble en ganske lang tur.. Men er ikke så farlig det, når det du skal hente ser bedre ut enn forventet! Værre hvis det hadde sett helt jævlig ut, eller vert bomtur :P

• 3 weeks later...
Skrevet

Har fått gjort endel mer i det siste..

Har byttet utvekslingen på diffen. Den var 2.93, men har nå innmaten fre e34 m5 som er 3.91 :D

Har fått tilbake nav og div deler fra eloksering. Dette er nå montert:

IMG_0549.jpg

IMG_0551.jpg

IMG_0577.jpg

Slik ser navet ut etter eloksering:

IMG_0554.jpg

Ble en litt rask løsning på bensinsystemet med lånt fuelcell, pga vill gjerne prøve bilen før jeg reiser på ferie:

IMG_0557.jpg

Har laget nytt feste til hovedstrømmbryter inni bilen, samt fått meg bremsereduksjonsventil til bakbremsene:

IMG_0560.jpg

Har fått montert vifter på radiatoren:

IMG_0579.jpg

Eletrisk vannpumpe:

IMG_0581.jpg

Har kjøpt meg et skikkelig sveiseapp, og laget ei ramme det kan stå på:

IMG_0574.jpg

Er ganske trangt her, men all klaring er god klaring! :)

IMG_0564.jpg

Bjynner å nerme seg noe i motorrommet:

IMG_0562.jpg

IMG_0563.jpg

Bilen har nå blitt brukt en del, og alt fungerer som det skal! Men karosseriet ser fremdeles ikke bra ut.. Så jeg har kjøpt meg et E30 M3 karosseri som mesteparten skal flyttes over til :D Er en del arbeid som må gjøres på det nye karosseriet, men lager egen prosjekttråd om det..

• 1 month later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...