Gå til innhold

E34 525i 24v turbo -40.000kr!


AronG
 Share

Anbefalte innlegg

Då er tida komt for at eg må selge denne rå sleeperen :( Skal kjøre drifting til sommeren, så trenger penga til dekk og deler.

Blei eu-godkjendt i januar i fjor, så har ett år igjen. Har blitt kjørt berre et par tusen km siden eu-kontrollen, så har vore lite i bruk. Blei berre ståande når toppen sprakk, så bytta ut heile motoren med ein m50b25 turbo-motor. Motorbyttet er blitt gjort nylig, har berre testa så vidt etter det, og det funker :D Blei benka til ca 300hk / 550nm.

Er diamantsort med nye Hella DE-lykter med xenon-kit i nær, fjern og tåkelys. Strøkne M5-stoler i sort skinn, orginale dørpaneler. Tektylert / understellsbehandlet forrige vinter.

Prosjekt-tråd her: viewtopic.php?f=11&t=167892

Film av litt testkjøring: http://www.youtube.com/watch?v=-pXPR--FO9g

Specliste:

Motor:

- Overhalt topp for noken 1000km siden

- Schrick innsugskam

- Non-vanos

- 3,5mm MLS toppakning i stål

Turbokit:

- Bosch dyser (465cc / 3.8bar)

- Intercooler

- Sard justerbar bensintrykksregulator

- Bavarian Autosport Performance coiler

- Hallman boost controller

- Tial 38mm wastegate

- A-dekk støpt manifold med undermontert turbo

- 3" custom eksos-anlegg med 2stk lyddempere

Drivverk:

- M20 svinghjul / M20 starter / M20 lamell / Sachs 618 trykkplate

- 3.73 diff med 25% brems

Eneste som gjenstår er et skikkelig fuel-map iom den får for mye bensin før ladetrykket kommer, men får nok bensin med ladetrykk. Blir dette gjort vil nok effekten øke og samtidig kan ladetrykket skrues ned ein del. Ser turbofun selger et haltech tilleggsprut, men eg har ikkje penger til å ordne dette før salg..

Har også ein forsikringssak som vil bli ordnet før salg, var innbrudd i bagasjerommet så luka blei litt voldtatt.. Men dette blir som sagt ordnet før salg :)

Følger med 18" sommerfelger og 16" vinterfelger, samt et M5 Nürnburing-stabstag bak + diverse deler eg har liggende.

Pris: 40.000

Holder til ca 1time nord for Bergen ved Lindås. Send PM om det er noke du lurer på :)

IMG_1037.jpg

IMG_1035.jpg

IMG_1033.jpg

IMG_1028.jpg

IMG_1029.jpg

(er skitten på bildene, men måtte berre få tatt når sola var framme..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, hva regner du med at man må gi utenom bil-prisen for å få den 100%. Altså går fint på tomgang, å hele registret ? :)

Skulle eg gjort det, så hadde eg kjøpt et tilleggsprut fra Haltech - http://www.qwt.no/storefront.php?pid=11282&catid=11903 og fått turbofun til å mappe for meg. Tipper det havner på ein plass mellom 15 og 20.000 for sprutet, montering og mapping.

Meiner det skal vere greit å koble opp og mappe selv, tilleggssprutet kobles opp i lag med orginalt ledningsnett og hjernen, så slipper å ligge alt ledningsnettet opp på nytt.

Kan vel også få tak i Megasquirt-sprut som er ein billigere variant, så ka det vil havne på til slutt er litt opp til kvar enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei benka til ca 300hk / 550nm? viss du har hat den i benk kan du vell skrive nøyaktig?:)

333,0hk / 516,3nm ved 21,38psi trykk for å vere heilt nøyaktig, måtte berre finne fram bremsepapira :)

Er litt lite effekt i forhold til trykket, men med litt mapping burde dette effekt-trykk-forholdet forbedres :)

Men det går fælt likevel, 0-200 på under 20sekunder og då var det med ein del fjusking :D

Skyter fart når trykket kommer ;) Ladetrykket peaker ved ca 4000rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

40 blir nok desverre i minste laget til at eg vil selge.

Er godkjendt til januar 2012, men er ikkje godkjendt med turbo. Årsavgifta for i år er betalt, så skiltene er på :)

Har nesten ikkje blitt kjørt siden forrige eu-kontroll, så kan ikkje vere så mykje som skal til for å få den gjennom :)

Bilder bakfra kan eg fikse vettu! Kan selge billigere med skaden, men må nesten få takst på skaden hos forsikringsselskapet først.

Er berre å komme med fleire spørsmål om det er noke de lure på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...